سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هاشمی التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه را ندارد، فکری کنید+ فیلم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متن تذکر خود به رئیس مجلس را درباره اظهارات هاشمی علیه شورای نگهبان در سایت شخصی خود منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:امروز بررسی چند طرح که از شورای نگهبان برگشته بود در دستور کار مجلس قرار داشت. از ساعت 9:30 اسم من به عنوان نفر اول تذکر قرار داشت اما آقای ابوترابی اجازه صحبت نداد تا جلسه را به آقای لاریجانی واگذار کرد. نهایتا بعد از اصرار در دقایق پایانی جلسه تذکر زیر را دادم. جالب اینجاست بعد از این تذکر هم لاریجانی حاضر نشد درباره توهین به شورای نگهبان حرفی بزند! بعد از این تذکر وقتی جلسه تمام شد به آقای لاریجانی گفتم: از عجایب روزگار این است که یک ردصلاحیت شده از شورای نگهبان حمایت می کند ولی کسی که رییس مجلس است و تایید صلاحیت شده، سکوت می‌کند!پ ن: هنوز نتیجه قطعی بررسی اعتراض ها در مورد مجلس و خبرگان اعلام نشده، هر چند غیررسمی مطالبی به افراد مختلف گفته شده است.

تذکر رسایی در صحن علنی مجلس:سؤال من این است وقتی روز گذشته در تریبون‌های رسمی این کشور صلاحیت شورای نگهبان زیرسؤال رفت چرا کسی که صبح رئیس جلسه علنی مجلس بود حتی یک کلمه در مورد این موضوع صحبت نکرد و از شورای نگهبان دفاع نکرد؟! آقای ابوترابی امروز به عنوان رییس جلسه هیچ اشاره ای به اهانت های دیروز هاشمی نسبت به شورای نگهبان نکرد.نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: این جمله حضرت امام است که فرمودند: «توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر آن رژیم را ساقط می‌کند».

امام فرمود: «هیچ کس حق ندارد راجع به شورای نگهبان و تصمیمات و رأی این شورا یک کلمه بگوید اگر این را بگوید که شورای نگهبان کذاست، این فرد مفسد است و یک همچون آدمی باید تحت تعقیب مفسدفی‌الارض قرار گیرد».این جمله آقا سید احمدآقاست که در مصاحبه ای گفتند: «ما منصوبین حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با امام است که با ما مصاحبه می‌شود یا به ما احترام می‌گذارند، توجه کنیم که اگر امام نبودند هر کسی ما را بدان صورت نمی‌شناخت تا با ما مصاحبه کند، پس من من نکنیم که ما هیچیم، باید توجه کنیم تا از انتساب ما به امام خمینی سوءاستفاده نشود». آقای هاشمی‌رفسنجانی با صحبت‌های روز گذشته‌اش درباره شورای نگهبان نشان داد که التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه را ندارد و قطعاً باید در مورد این موضوع فکری شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اگر ولایت فقیه از قانون اساسی حذف شود؟...