سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هلند، سامسونگ را متهم به کم‌کاری در ارائه بسته‌های بروزرسانی کرد


اخیرا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور هلند، سامسونگ را متهم به کم‌کاری در خصوص ارائه‌ی به موقع بسته‌های بروزرسانی اندروید کرده است. با زومیت همراه باشید.

سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی آماده‌سازی و ارائه‌ی بسته‌های بروزرسانی اندروید کند عمل می‌کند؛ برخی افراد عرضه‌ی به موقع این بسته‌ها را امری حیاتی می‌دانند. به نظر می‌رسد مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشور هلند نیز جزء همین دسته از افراد هستند؛ چرا که سازمان یاد شده، خواستار آن شده که دادگاه‌‌های هلند این موضوع را پیگیری کنند. این سازمان شرکت کره‌ای سامسونگ را به دلیل عملکرد ضعیفش در ارا‌ئه‌ی بسته‌های بروزرسانی، به تجارت غیرمنصفانه که در نهایت کاربران را در معرض خطرهای امنیتی قرار می‌دهد، متهم کرده و این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

البته تمرکز این پرونده بر روی دریافت جدیدترین نسخه‌ی اندروید به همراه قابلیت‌های اضافی دیگر نیست. این پرونده بیشتر در ارتباط با دریافت بسته‌های بروزرسانی کوچک جهت رفع باگ‌های امنیتی یا عملکردی دستگاه‌ است.

گوگل در حقیقت بسته‌هایی را به صورت ماهانه برای رفع مشکلات امنیتی عرضه می‌کند و متعهد شده است که این روند را برای دستگاه‌های نکسوس خود نیز انجام دهد. گوگل این سیاست را از زمان به وجود آمدن مشکل امنیتی Stagefright پیش گرفته است. پس از گوگل، سامسونگ نیز به صورت رسمی اعلام کرد سیاستی مشابه را با همکاری شرکت‌های مخابراتی طرف قرارداد، برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها به کار خواهد بست. اما در عمل به جز جدیدترین پرچمدارن این شرکت، سایر محصولات میان‌رده و پایین‌رده به هیچ‌وجه این بسته‌های بروزرسانی را دریافت نکرده‌اند.

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هلند خواستار شفاف‌سازی دو مورد از طرف سامسونگ شده است: مورد اول، مدت زمان پشتیبانی هر دستگاه از جانب سامسونگ است؛ اما مورد دوم اینکه "آیا سامسونگ واقعا قصد فراهم کردن بسته‌های بروزرسانی برای تلفن‌های هوشمند خود را دارد؟" . این سازمان تولیدکنندگان دیگر را نیز به صورت مشابه متهم کرده است؛ اما از نظر آن‌ها سامسونگ متهم اصلی این پرونده است. در حال حاضر نیز سازمان یاد شده، خواستار ورود دادگاه‌های هلند به این مسئله شده‌ است.

لازم به ذکر است که سامسونگ در حال حاضر در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده است. بنابراین برای آگاهی از نتیجه‌ی این پرونده و تبعات آن باید منتظر بمانیم.


ویدیو مرتبط :
حمایت از حقوق مصرف کنندگان فقط در حد همایش