سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت به ماماها اجازه نسخه نویسی داد


خبرگزاری صدا و سیما/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم مهم دولت درباره افزایش اختیارهای ماماها به منظور تسهیل در زایمان طبیعی و ارتقای شغلی جامعه ماما در کشور خبر داد.

علی ربیعی در حاشیه مراسم اعطای نشان دهخدا درباره تصمیم های هیئت دولت که راجع به مصوبات شورای عالی بیمه بود گفت: مدت‌ها بود که ماماها خدمات خیلی خوبی عرضه می کردند و فعالیتشان تحت پوشش بیمه نبود؛ یعنی وقتی کارشان را انجام می دادند باید زن باردار را به یک متخصص زنان و زایمان ارجاع می دادند و آنجا نسخه نویسی می شد.

وی افزود: الان برای هر ماه در دوران بارداری، به ماما اجازه دادیم برای زن باردار یک نسخه بنویسد، همچنین اجازه نوشتن نسخه سونوگرافی را نیز دارد.

ربیعی اولین حسن این تصمیم دولت را تسهیل در امر زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: وقتی زن باردار تحت نظر یک ماما قرار می گیرد به طور طبیعی به سمت زایمان طبیعی سوق پیدا می کند.

وی افزود: اینکه افرادی رابطه نزدیک تری با خریدار خدمت یعنی زن باردار برقرار کنند، به سلامت کودک و سالم به دنیا آمدن کودک هم کمک می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای شغلی ماماها را از دیگر اهداف تصمیم اخیر دولت برشمرد و گفت: کسانی که مامایی خوانده بودند از نظر شغلی تقریبا ناامید شده بودند که شغلشان تنزل پیدا می کند اما با این تصمیم انگیزه پیدا خواهند کرد و این موضوع به بخش اشتغال در جامعه نیز کمک می کند چرا که ماماها حضور بیشتری خواهند داشت.

ربیعی افزود: در خیلی از شهرهای کوچک و حتی روستاهای بزرگ ماماها حضور دارند اما پزشکان متخصص حضور ندارند بنابراین تصمیم اخیر دولت دسترسی به خدمات سلامت را هم بیشتر می کند.

وی گفت: به نظرم دولت تصمیم بسیار خوبی گرفته است و موجب خوشحالی جامعه ماماهای کشور شدیم.

ربیعی تصمیم دیگر هیئت دولت را بر اساس نظر شورای عالی بیمه، در خصوص پزشکی ورزشی عنوان کرد و گفت: پزشکی ورزشی آن نیست که فقط در حوزه ورزشکاران باشد؛ در حقیقت این نوع پزشکی، درمان به شیوه ورزش است.

وی افزود: تعداد محدودی فارغ التحصیل پزشکی ورزشی داریم که در صورت نیاز فرد ورزشکار به رادیولوژی، ارجاع می دادند اما در حال حاضر و با تصمیم دولت، خودشان می توانند فعالیت های اولیه را انجام دهند.

ربیعی گفت: هنگامی که ورزشکاران دچار آسیب می شوند در یک روندی تحت کنترل پزشک ورزشی هستند و برای معاینات برتر به یک پزشک دیگر مراجعه می کردند، در حال حاضر هم این فرایند می تواند محفوظ بماند و هم اینکه می توانیم با ورزش جلوی برخی نارسایی ها را بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دیگر دولت را درباره درمان معتادان عنوان کرد و افزود: قبلا در شورای عالی بیمه تعرفه های این درمان را تعریف کرده بودیم؛ اما امسال تجدید نظر کردیم که بیشتر جهت گیری ما اصطلاحا به سمت تراپی کامینیتی یعنی درمان‌های مبتنی بر جامعه هست.

ربیعی با بیان اینکه بر اساس این تصمیم، تعرفه مراکز ترک اعتیاد و درمان معتادان تعریف شد گفت: تجربه مطالعاتی خود من نشان می دهد معتادانی که توانسته اند شفا پیدا کنند به روش اجتماعی درمان شده اند.

وی درمان به روش اجتماعی را بسیار مهم برشمرد و افزود: در صورت طرد نشدن از طرف خانواده و گروه های اجتماعی، درمان این افراد در مراکز درمانی به سرانجام خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
فیلمی درباره دولت یازدهم که اجازه اکران ندارد!