فیلم جدید «وارن بیتی» در جشنواره کن 2016


با برگزاری جایزه سینمایی اسکار، فصل جدید جشنواره‌های سینمایی به تدریج آغاز می‌شود و در اولین قدم جشنواره فیلم کن از 11 ماه می کلید می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «وارن بیتی» بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح هالیوودی قرار است، فیلم جدید خود را در شصت‌و‌هشتمین جشنواره فیلم کن در سال 2016 رونمایی کند و احتمال انتخاب آن به عنوان فیلم افتتاحیه نیز وجود دارد.

به گزارش «SHowbizz»، این فیلم که در سال 2014 ساخت آن به پایان رسیده است، درباره «هاوارد هیوز» هوانورد معروف آمریکایی است، هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است و خود «وارن بیتی» در نقش اصلی آن بازی کرده است.

«هنری وارن بیتی» متولد 30 مارس 1937 در ویرجینیا، پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و همچنین یک سال تحصیل در دانشگاه «نورث وسترن»، از تحصیل انصراف داد و مدتی کارگر ساختمانی بود. سپس به کلاس آموزش بازیگری پیوست، ابتدا نقش‌های کوچکی در تلویزیون ایفا می‌کرد، اما پس از آن با حضور در نمایش‌های تلویزیونی به شهرت رسید.

«وارن بیتی» بعدها به تئاتر برادوی رفت و پس از آن جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم «شکوه علفزار» محصول 1961 ساخته «الیا کازان» در سینما مطرح شد.

وی همچنین با ایفای نقش در فیلم مشهور «بانی و کلاید» در سال 1967 ساخته «آرتور پن» که خودش تهیه کننده‌اش نیز بود، به اوج شهرت رسید.

وی در سال 1978 در اثری مشترک فیلم «بهشت می‌تواند منتظر بماند» را کارگردانی کرد که در نگارش فیلم‌نامه آن نیز ‌مشارکت داشت و ضمن همکاری در تهیه این فیلم، نقش اول آن را نیز بازی کرد. این فیلم تبدیل به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او شد؛ چراکه علاوه‌بر فروش قابل توجه در سینما، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد و «وارن بیتی» نیز در دو بخش بهترین کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت جایزه شد.

وی اگرچه در آن سال جایزه اسکار دریافت نکرد، اما سه سال بعد با فیلم «سرخ‌ها» (1981) اسکار بهترین کارگردانی را گرفت که در این فیلم خود «وارن بیتی» نقش یک خبرنگار آرمان‌گرا را ایفا ‌کرد. او در سال 1998 نیز کمدی-دارم «بول‌ورث» را ساخت که درشاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد کسب جایزه شد و در سال 2008 میلادی نیز نسخه‌ای تلویزیونی و کوتاه از فیلم موفق و پرفروشش «دیک تریسی» را کارگرانی و تهیه‌کنندگی کرد.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال «جورج میلر» کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ریاست هیات داوران رقابتی آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیراندازی در جشنواره فیلم کن