فرار 21 نفر از چنگال قاتل نامریی در آذربایجان‌شرقی


از بامداد روز جمعه تا شب همان روز با هوشیاری افراد منزل و تلاش تکنسین‌های اورژانس 115، 21 نفر از اعضای هشت خانواده تبریزی از چنگال قاتل نامریی گریختند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسمومیت با مونوکسید کربن ارتباط مستقیمی با کاهش دمای هوا دارد، گفت: این 21 نفر با هوشیاری افراد منزل و تلاش تکنسین‌های اورژانس جهت اقدامات درمانی به بیمارستان‌های سینا و عالی نسب منتقل شدند.

روزبه رجائی‌غفوری با بیان این‌که علت این مسمومیت‌ها بر اثر نقص فنی آبگرمکن و نصب غیر اصولی لوله بخاری بوده است، گفت: متاسفانه در هیچ یک از این موارد، دریچه یا محلی برای ورود و خروج هوا وجود نداشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اظهار کرد: با وجود هشدارهای داده شده در خصوص علل مسمومیت با مونوکسیدکربن، متاسفانه شهروندان هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی نمی‌گیرند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از علائم عمومی مسمویت با مونوکسیدکربن است.

رجائی‌غفوری گفت: معمولا افراد این علائم را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند و سعی می‌کنند بخوابند

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دیدار استاندار آذربایجان شرقی با رئیس جمهور آذربایجان