کاهش قیمت قبر در همدان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کاهش قیمت قبور در همدان و رایگان شدن هزینه دفن برای خانواده‌های شهدا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، حجت‌الاسلام "محمد کاروند" سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام الله دهه فجر و برگزاری برنامه‌های متنوع، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان همدان با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان 600 روحانی برای برگزاری برنامه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در هر شهرستان 10 شب با 10 عنوان برنامه برای استمرار آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم و در مجموع 9 برنامه شاخص در بقاع متبرکه تبیین و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف همدان از برگزاری گردهمایی ویژه مبلغان و روحانیون طرح هجرت و مستقر در روز چهارشنبه هفتم بهمن خبر داد و گفت: این مراسم برای توجیه 200 مبلغ و روحانی حاضر در برنامه‌های 22 بهمن بوده و در سالن سپاه استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسمات برنامه‌‎های 22 بهمن به ایام انتخابات نزدیک است، عنوان کرد: نباید اجازه داد این فضای با نشاط مردمی توسط انتخابات تسخیر شده و مساجد به عنوان مکان تبلیغاتی برای کاندیداها استفاده شود.

وی عنوان کرد: از برنامه‌های ایام الله دهه فجر در مساجد باید در راستای تبیین اصل انتخابات و دعوت مردم برای حضور حداکثری در این رخداد سیاسی استفاده شود و از ورود کاندیداها در مساجد توسط هیئت امنای مساجد جلوگیری به عمل آید.

کاروند تصرح کرد: معیار برگزاری برنامه‌های دهه فجر معرفی بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی در مراکز شهرستان‌ها بوده و امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان نیز با توجه به نزدیکی شرایط فعلی به معیارهای قطب فرهنگی برای برگزاری مراسمات انتخاب می‌شود.

وی از افتتاح کتابخانه نفیس بهاء‌الملک در ایام دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از کتابخانه ارزشمند بهاءالملک و درمانگاه اعتمادیه در ایام الله 22 بهمن از جمله برنامه‌های جانبی برنامه‌ریزی شده توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است.

مدیرکل اوقاف همدان در ادامه کاهش قیمت قبور در استان را یکی از رخدادهای باغ بهشت همدان دانست و گفت: در حال حاضر قیمت قبرها در استان همدان 600 هزار تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته تقریبا 200 هزار تومان کاهش یافته است.

وی کاهش قیمت قبور را صلاحدید ادراه‌کل اوقاف و امور خیریه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در سال جدید هزینه دفن خانوداه محترم شهدا در آرامستان همدان رایگان بوده و 30 درصد هزینه‌ای که در گذشته دریافت می‌شد، به صفر رسیده است.

وی پیش‌فروش قبر در همدان را غیرقانونی برشمرد و گفت: در گذشته که اداره باغ بهشت در دست هیئت امنا بود، تعدادی قبر پیش‌فروش شد که این امر در حال حاضر برای جلوگیری از ظهور دلالان امکان‌پذیر نیست، حتی مابه‌التفاوت مبلغ قبرهای از پیش فروخته از خریداران دریافت سپس قبور در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
میتونیم از سنگ قبر گران قیمت قبر درست کنیم؟!!