تمدید حالت فوق‌العاده در تونس تا سه ماه دیگر


دفتر ریاست جمهوری تونس 24 نوامبر 2015 نیز این وضعیت را به مدت 30 روز تمدید کرده بود و علاوه بر آن منع آمدوشد شبانه را بعد از حملات انتحاری به اتوبوس وابسته به گارد ریاست جمهوری در خیابان محمد الخامس در تونس در پیش گرفته بود.

 به دنبال سلسله حملات انجام شده در سال 2015 در تونس که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته بود، دفتر ریاست جمهوری این کشور در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری را تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است که «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهوری تونس بعد از رایزنی‌ها تصمیم گرفت تا وضعیت اضطراری در این کشور را از 23 مارس به مدت سه ماه تمدید کند.

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری تونس 24 نوامبر 2015 نیز این وضعیت را به مدت 30 روز تمدید کرده بود و علاوه بر آن منع آمدوشد شبانه را بعد از حملات انتحاری به اتوبوس وابسته به گارد ریاست جمهوری در خیابان محمد الخامس در تونس در پیش گرفته بود.

از سوی دیگر روز سه‌شنبه هشتمین نشست کشورهای همجوار لیبی با هدف "کشاندن گروه‌های سیاسی این کشور به یک توافق" در تونس در حالی برگزار شد که در این نشست وزیران خارجه کشورهای تونس، الجزایر، مصر، سودان، چاد و نیجریه و دبیرکل اتحادیه عرب، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی و نمایندگان اتحادیه افریقا و اتحادیه اروپا در آن حضور داشتند.

نمایندگان کشورهای همجوار لیبی روز دوشنبه نیز نشست مقدماتی را با هدف حمایت از روند سیاسی در لیبی و افزایش تلاش‌ها در جهت بازگرداندن امنیت و ثبات در این کشور برگزار کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
1392/12/22:اوباما قانون وضع فوق العاده با ایران را تمدید کرد