سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت Fixstars از حافظه SSD با ظرفیت 13 ترابایت رونمایی کرد؛ رکورد بیشترین ظرفیت شکسته شد


fixstars-ssd-640x360

زمانی که حرف از حافظه‌های SSD به میان می‌آید، شاید قبل از هر چیز ذهنمان به سمت 128، 256 و یا نهایتا 512 گیگابایت برود اما زمانی که ناگهان حرف از یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت 13 ترابایت به میان می‌آید، شاید چشمانتان گرد شود! در شرایطی که همچنان حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سابق کاملا گران هستند و تهیه‌ی یک حافظه با ظرفیت کم مستلزم صرف هزینه‌ای نسبتا زیاد است، مسلما خریداری یک حافظه‌ی 13 ترابایتی کار هر کسی نیست اما اکنون با چنین حافظه‌ای روبرو هستیم و برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن، در ادامه با ما باشید.

شاید تاکنون نام شرکت Fixstars به گوشتان نخورده باشد اما این شرکت اکنون رکورد جدیدی را در زمینه‌ی میزان حافظه‌ی یک SSD به ثبت رسانده و با ارائه‌ی یک محصول 13 ترابایتی در این بخش رکورد شکست. هم اکنون محصول جدید این شرکت در دو مدل 13 و 10 ترابایتی در دسترس است و با توجه به سایز 2.5 اینچی، به راحتی می‌توان آن را در کامپیوتر شخصی خود استفاده کرد و از این میزان حافظه‌ی در دسترس نهایت استفاده را برد.

اگر از نام و سابفه‌ی این شرکت نگران هستید لازم است بدانید که آنها در سال 2015 نیز دست به یک شگفتی دیگر زدند و یک سال قبل اقدام به رونمایی از یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت 6 ترابایت کردند که آن هم نسبت به محصولات موجود در بازار وقت، یک رکورد و شگفتی جدید به حساب می‌آمد و اکنون این شرکت باز هم اقدام به یک رکوردشکنی دیگر این بار با معرفی محصولی 13 ترابایتی کرد و همه را انگشت به دهان کرده است.

اگر فکر می‌کنید که این محصول فقط یک SSD با ظرفیت بالاست سخت در اشتباهید چرا که سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 520 مگابایت بر ثانیه خود گواه آن است که این محصول نه تنها میزان ذخیره‌سازی جنون‌آسایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، در زمینه‌ی سرعت انتقال اطلاعات نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد.

در این SSD جدید مکانیزم جدیدی در زمینه‌ی کنترل دما بکار رفته شده تا از وارد آمدن هرگونه صدمه‌ای به آن جلوگیری شود و حافظه در تراکنش‌های سنگین با افزایش دما تحلیل نرود.

اما تا به اینجای کار همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه حرف از قیمت آن به میان آمد! اگر از قیمت این حافظه‌ی SSD می‌پرسید بهتر است بدانید که این شرکت برای مدل 13 گیگابایتی یک قیمت نجومی 13000 دلاری را تعیین کرده است که حدودا نزدیک 50 میلیون تومان آب می‌خورد و بهتر است بیخیال آن شوید و در حد همین آگاهی از وجود چنین SSD کافیست!

به نظر شما چرا با وجود گذشت چندین سال از ورود اولین حافظه‌های SSD، این گجت‌ها همچنان گران قیمت هستند و تهیه‌ی آنها مشکل است؟

ubergizmo

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید

پویا رحمانیتوسط پویا رحمانی

متولد 68 ساکن تهران، مشغول توسعه ی نرم افزارم و عاشق دنیای خودرو، فوتبال و تکنولوژی.در سمت سردبیر در کنار دوستان خوبم در تیم ترنجی هستمآدرس ایمیل :[email protected]آدرس تلگرام :https://telegram.me/pooyarahmaniwork

مشاهده همه مطالب پویا رحمانی


ویدیو مرتبط :
معرفی هارد دیسک سیلیکون پاور آرمور A80 ظرفیت 1 ترابایت