سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ سه گانه نیویورک نوشته" پل استر "


معرفی کتاب/ سه گانه نیویورک نوشتهآخرین خبر/پل استر در سه‌گانه نیویورک، تصویری از امریکای فعلی به مخاطب ارایه می‌دهد که برخلاف تبلیغات رسمی، هیچ جلال و شکوهی ندارد، از آرامش و آسایش در آن خبری نیست و آدم‌هایش هم در مرز جنون و سلامت عقل و نفس قرار دارند.
با مطالعه این سه‌گانه، مخاطب وحشتزده می‌شود که به چه راحتی، آدمی ممکن است که حتی بی آن که خود متوجه بشود، تغییر کند و یکباره به تباهی بیفتد.
تغییرات در اثر شرایط و روابط، آن هم شرایطی که به نظر اتفاقی می‌آیند به وجود می‌آید و مثلا یک کارآگاه خصوصی، وقتی با جنون و خشونت در پس ظاهر و پرده زندگی قشر اعیان و اشراف (یعنی چشم و شرف!) جامعه مواجه می شود، کم‌کم تبدیل به یک دیوانه ولگرد می‌شود و جالب توجه این است که در لایه پنهان اثر، مخاطب هم، همچون شخصی اصلی-‌ راوی داستان-‌ متوجه این تغییرات نمی‌شود هرچند نشانه‌ها داده شده است . اما سرانجام وقتی که راوی از دیدن خود در آینه یک کافه جا می‌خورد، ما نیز با او حیرت‌زده می‌شویم که چنین تغییری به سمت پلشتی چرا و چه طور انجام شد؟

همین دو پرسش (چرا و چه طور)؟ پرسش‌های اساسی در ذهن پل استر است که باعث می‌شود تا رمان پلیسی، سمت و جهت تازه‌ای بیابد، دیدگاه استر، اگرچه به تعبیری اگزیستانسیالیستی است و مانند همه موجودات، انسان می تواند هویت خود را شکل دهد.

اما این شکل دادن در ذهن و زبان پل استر، وقتی که دارد جامعه امریکا را تصویر می‌کند، تغییری در جهت پستی، دیوانگی و پلشتی است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟