سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضيحات فرماندار آبادان درباره علت لغو سخنراني نبويان در دانشگاه نفت


توضيحات فرماندار آبادان درباره علت لغو سخنراني نبويان در دانشگاه نفت

ايرنا/ معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان در خصوص اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها با موضوع لغو سخنراني حجت الاسلام سيدمحمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه نفت آبادان، توضيحاتي ارائه کرد.

به گزارش ايرنا سخنراني حجت الاسلام سيدمحمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي که قرار بود، ديروز چهارشنبه به مناسبت يوم الله سيزدهم آبان در دانشگاه نفت برگزار شود، به دليل نداشتن مجوز از سوي هيات نظارت دانشگاه لغو شد.لغو اين سخنراني به بهانه اي براي منتقدان دولت تبديل شد تا از همه ابزارهاي رسانه اي خود استفاده کرده و دولت يازدهم و مسئولان اجرايي شهرستان آبادان را به بستن فضاي نقد متهم کنند.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا در خصوص وقايع اخير در شهرستان، گفت:سخنراني ها، مراسم هاي سياسي و ميتينگ هاي دانشگاه ها تحت قانون و مقررات خاصي برگزار شده و بر اساس قانون و مقررات دانشگاه مي باشد.عزيزالله شهبازي ادامه داد:درخواست برگزاري مراسم سخنراني حجت الاسلام نبويان به مناسبت يوم الله 13 آبان، از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه نفت آبادان به هيات نظارت دانشگاه ارائه شد که اين هيات متشکل از مسئول نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه، رئيس دانشگاه و اعضاي ديگر، با برگزاري آن، موافقت نکردند.

وي افزود:در اين هيات، جز مسئولان دانشگاه، هيچ کدام از مسئولان استاني عضو آن نيستند و مجوزي براي برگزاري اين سخنراني صادر نشده بود که اين مجوز لغو شود.شهبازي با بيان اينکه مجموعه دولت تدبير و اميد به ويژه مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستاني آبادان هميشه از نقد منصفانه استقبال مي کنند، افزود:همگان، خود را ملزم به اجراي قانون دانسته و از فضاي نقد منصفانه در راستاي اصلاح رفتارها استقبال مي کنيم.معاون استاندار خوزستان تاکيد کرد:دانشگاه نفت آبادان به عنوان يکي از دانشگاه هايي که هميشه در علم و تحصيل و فضاي سياسي شهره همگان بوده است، طي سال هاي گذشته ميزبان شخصيت هاي اصولگرا و اصلاح طلب بوده است و ادعاهاي برخي مبني بر اينکه دولت در صدد است، فضاي نقد را در دانشگاه ها محدود کند، فرافکني است.

فرماندار ويژه آبادان در ادامه سخنانش با توصيه به همگان به ويژه دانشگاهيان مبني بر حفظ فضاي آرامش در دانشگاه و جامعه، افزود:به هيچ عنوان، کار فراقانوني را از هر گروه يا حزب و دسته اي نمي پذيريم و بر اجراي قانون تاکيد داريم.

**** سخنراني حجت الاسلام نبويان در مسجد حجت لين 1 احمدآباد در فضاي آرام برگزار شد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه آبادان در ادامه سخنانش با رد برخي ادعاها مبني بر اينکه دولت در صدد است، فضاي نقد را محدود کند، گفت:با وجود اينکه هيچ درخواستي براي برگزاري اين مراسم به مسئولان مربوطه ارائه نشده بود، سخنران اين مراسم، موضوع هاي مورد نظر خود را در فضاي آزاد بيان کرد.
شهبازي تاکيد کرد:بر اساس قانون، برگزاري سخنراني يا تجمع يا ميتينگ سياسي، بايد بر اساس آيين نامه تجمعات برگزار شود و اين مراسم در مسجد حجت لين 1 خيابان احمد آباد، در فضاي آرام، با تمهيدات نيروي انتظامي و پليس راهور برگزار شد و بدون حاشيه اي پايان يافت.
رئيس شوراي تامين شهرستان آبادان در پايان سخنانش با توصيه به همه نيروهاي سياسي به رعايت قانون و احترام به آن در همه امور، افزود:اميد است، با فضاي همدلي و همزباني موجود، در سالي که به نام همدلي و همزباني دولت و ملت نامگذاري شده است به سمت وحدت و همگرايي حرکت کرده و در پايان سال نيز حماسه اي ديگر در انتخاباتمجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بيافرينيم.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
علت سقوط نفت آبادان از زبان هواداران