علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بهره برداری از بزرگترین مرکز تحقیقات و آزمایشگاهی نانو دانش آموزی در بندرعباس


به گزارش دوشنبه ایرنا ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان درمراسم بهره برداری ازاین مرکز گفت: برای راه اندازی آزمایشگاه نانو تکنولوژی در استان شش میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد و 400 میلیون ریال آن توسط خیران تامین و مابقی از سوی معاون فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است.
موسی دادی زاده افزود: آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو ، ایجاد انگیزه در آن ها برای پژوهش در فناوری نانو و پایدار سازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو از مهم ترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه است.
وی خطاب به خیران مدرسه ساز گفت: همان گونه که در ساخت مدارس پیشتاز هستند با توجه به نیاز دانش آموزان به کارگاه و آزمایشگاه به فکر نرم افزار و تجهیز مدارس هم باشند تا دانش آموزان با علم روز آشنا شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین از تشکیل انجمن خیریه علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان در روزهای تعطیل در مدارس روستایی و شهری استان حضور می یابند و به صورت رایگان به تدریس دروس برای دانش آموزان می پردازند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بندرعباس نیز گفت: دانش آموزان این پژوهش سرا در رشته های مختلف المپیاد در کشور رتبه های برتر را کسب کرده اند که این امر نشان از اهمیت این گونه مراکز در جهت تقویت علمی دانش آموزان است.
سید هادی حسینی افزود: آشنایی و به کارگیری دستگاه ها و مواد نانوتکنولوژی را از مهم ترین ویژگی های آزمایشگاه های نانو است
در پایان از دانش آموزان این پژوهش سرا که موفق شده بودند در رشته هوا فضا در دانشگاه صنعتی شریف تهران رتبه اول و سوم را کسب کنند با اهدای لوح تقدیرتجلیل شد.
7195/6048

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تحقیقات دانش آموزی