سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طالبان وارد گفت‌وگوی مستقیم با دولت کابل شود


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در نشست چهارجانبه بین کشورهای افغانستان و پاکستان با نمایندگانی از آمریکا و چین که در کابل برگزار شد، اعضای این نشست توافق کرده‌اند که طالبان به گفت‌وگو با حکومت افغانستان روی آورند.

شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کرده‌اند که دور سوم این نشست در اسلام آباد پاکستان برگزار شود.

آنها در کابل در روز پایانی اعلامیه‌ای را منتشر کرده‌اند که در این اعلامیه آمده است که اشتراک‌کنندگان در باره ایجاد نقشه راه بار دیگر نشست چهارجانبه‌شان را برگزار می‌کنند.

در بخشی از این اعلامیه از طالبان خواسته شده است که مخالفت‌شان را با حکومت افغانستان کنار گذاشته و از راه گفتگو وارد شوند.

روز گذشته در اولین روز این نشست صلاح‌ الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان خطاب به طالبان گفت که گروه طالبان باید دعوت حکومت به صلح را بپذیرد.

ربانی در این نشست افزود که طالبان نباید فرصت را از دست بدهند و در میز مذاکره حضور یابند و اختلاف‌شان را با حکومت در گفت‌وگوهای سیاسی حل کنند.

وزیر خارجه افغانستان اظهار داشت که هرگونه تأخیر گروه طالبان برای حاضر شدن پای میز گفت‌وگوها آنها را در دید مردم افغانستان بیشتر منزوی خواهد کرد.

در اعلامیه منتشر شده آمده است که هدف از نقشه راه تعیین اقدامات مشخصی است که بتواند شرایط مطلوبی را برای آغاز گفتگوهای صلح فراهم کند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
حمله طالبان به کابل بانک