سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصول ده‌گانه وزارت نفت برای قراردادهای جدید نفتی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مقایسه قراردادهای جدید نفتی با قراردادهای پیشین در این زمینه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حسین امیری خامکانی  اظهار کرد: عمده بحث در جلسه امروز کمیسیون انرژی، گزارش مسئولین وزارت نفت از قراردادهای جدید نفتی بود که گفته شد احکام برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این قرارداد جدید مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اظهارات مخالفان، موافقان و دستگاه‌های نظارتی درباره قراردادهای نفتی، یادآور شد: در این جلسه مقایسه‌ای بین قراردادهای قبلی و قراردادهای جدید صورت گرفت و مقرر شد جلسه‌ای با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان دستگاه‌های نظارتی تشکیل و نظرات کارشناسی جمع‌بندی شود.

نماینده مردم زرند در مجلس ادامه داد: مقایسه قراردادهای نفتی پیشین و فعلی از جهت اقتصادی و کارآیی بود و اینکه چه قراردادهایی برای شرکت‌های خارجی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند ایجاد انگیزه می‌کند. در این زمینه اصول ده‌گانه‌ای مدنظر وزارت نفت قرار دارد که حفظ منافع ملی، رعایت حاکمیت دولت بر منابع و مخازن نفتی و عدم مالکیت شرکت‌ها و بخش خصوصی بر مخازن از جمله این چارچوب‌هاست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی وضعیت صنعت برق نیز دیگر دستور کار جلسه امروز کمیسیون بود که در همین رابطه آقای فلاحتیان معاون برق وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر گزارشی را در مورد عبور از پیک (اوج مصرف) برق در سال 94 را ارائه کردند.

وی افزود: این گزارش حاکی از این بود که اگر روند فعلی ادامه یابد در سال 95 و بخصوص در سال 96 با مشکلاتی مواجه خواهیم شد به ویژه اینکه در سال جاری با مدیریت توزیع و مصرف، پیک امسال پشت سر گذاشته شد و باید برای سال بعد فکری شود و در بودجه 95 و برنامه ششم مجلس و دولت تمهیدی بیندیشند که صنعت برق دچار مشکل نشود.

امیری خامکانی در پایان از تصویب طرح اصلاح بند یک تبصره دو قانون بودجه 94 در مورد اعطای دو میلیون تن قیر رایگان خبر داد و گفت که در این طرح سهم دستگاه‌های مختلف در این زمینه مشخص شده است.


ویدیو مرتبط :
اموال میلیاردر معروف نفتی به وزارت نفت رسید