سواحل دریای عمان، گنجینه پتانسیل‌های اکوتوریسمی


رئیس دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی محیطی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سواحل دریای عمان، گنجینه پتانسیل‌های اکوتوریسمی استان است.

دکتر «حسین نگارش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان،افزود: اساس توریستی هر منطقه طبیعت آن است و اکوتوریسم یکی از بخش‌های مهم صنعت توریسم می‌باشد.

رئیس دانشکده جغرافیا دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این صنعت در چند دهه اخیر رشد سریعی در جهان داشته است و به این بخش در امر توسعه منطقه‌ای توجه زیادی شده است.

به گفته نگارش، اکوتوریسم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان و طبیعت و بهره‌برداری انسان از طبیعت در راستای توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: سواحل یکی از مهم‌ترین بخش‌های طبیعت که بیشتر توریست‌ها به آن علاقه‌مندند.

رئیس دانشکده جغرافیا دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گنجینه پتانسیل‌های اکوتوریستی سواحل دریای عمان می‌تواند این منطقه را به یکی از قطب‌های اکوتوریستی کشور تبدیل کند.

نگارش افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از مرز بندر گواتر در مرز پاکستان تا بندر جاسک در استان هرمزگان از موقعیت ویژه‌ای برای توسعه توریسم ساحلی برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی در خصوص استفاده بهینه از سواحل دریای عمان بتوانیم در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان موفق عمل کرده و زمینه‌های توسعه و اشتغال پایدار را در منطقه فراهم آوریم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گنجینه الاسرار (عمان سامانی)