قتل عام کردهای ایزدی توسط داعش در مستند «74» + فیلم


موضوع فیلم «74» در مورد حمله گروهک داعش به کردهای ایزدی شنگان است.

سید ستار چمنی گل مستندساز کشورمان در مورد فیلم مستند «74» که به بخش رقابتی جشنواره حقیقت راه یافته است، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موضوع این فیلم در مورد حمله گروهک تروریستی داعش به کردهای ایزدی شنگان است. این مستند به هتک حرمت این گروهک نسبت به زنان آن منطقه و به غنیمت بردن و خرید و فروش آنان می‌پردازد.

چمنی گل همچنین در مورد انتخاب این مستند گفت: در طول تاریخ هفت هزار ساله این قوم،  این هفتاد و چهارمین حمله‌ای است که به آن‌ها می‌شود و عنوان «74» به همین دلیل است. موضوع مهمتر این است که این حمله برای کردهای ایزدی بسیار سنگین تمام شد، چون به ناموس آن‌ها تعرض شد.

کارگردان مستند «سالکان» گفت: من به همراه یکی از همکارانم پانزده روز در این باره تحقیق کردیم و تصویربرداری آن نیز ده روز به طول انجامید. زمان این مستند سی و چهار دقیقه است.

ستار چمنی گل همچنین در مورد مشکلات این حوزه خاطرنشان کرد: گفتن این حرف‌ها تکرار مکررات است؛ اما این بخش از سینما مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است و با وجود اینکه در سینمای هنر و تجربه فیلم‌های مستند اکران می‌شود، اما نیازهای این بخش را از لحاظ مالی تامین نمی‌کند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قتل عام کردهای کوبانی توسط داعش