قصه‌گویان کودک و نوجوان روی صحنه تئاتر


محمد عاقبتی از برپایی دوره کوتاه آموزشی اجرای قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

این کارگردان و مدرس تئاتر به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: چندی پیش با همراهی لیلی رشیدی بازیگر تئاتر و تلویزیون یک دوره آموزشی اجرای تئاتر توسط کودکان را برگزار کردیم و در حال حاضر نیز دوره فشرده آموزشی دیگری را برای اجرای قصه‌گویی توسط کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنم.

عاقبتی که این دوره را در قالب چهار جلسه برگزار می‌کند، ادامه داد: در دوره پیش شاهد خلق یک نمایش توسط خود بچه‌ها بودیم اما این بار مهارت خلق یک قصه را براساس واقعیت‌ها یا تخیل کودکان و نوجوانان شاهد خواهیم بود.

کارگردان نمایش «من شاه ریچارد بودم» اضافه کرد: در دو جلسه اول کودکان و نوجوانان حاضر در این کارگاه یک قصه را شکل خواهند داد و در دو جلسه بعدی که با فاصله یک هفته برگزار می شود، این قصه را برای تماشاگران اجرا خواهند کرد و بدین ترتیب هم مهارت خلق قصه و هم اجرای آن را به دست می آورند.

عاقبتی ادامه داد: ایده من این بود که خود بچه‌ها حتما چیزهایی برای اجرا دارند و ما روی آن‌ها کار می‌کنیم. سپس بچه‌ها به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شوند و آخرین روز کارگاه، قصه‌هایشان را برای تماشاگران اجرا می‌کنند.

به گفته او، دو جلسه اول این کارگاه روزهای پنج‌شنبه و جمعه 8 و 9 بهمن‌ماه در موسسه آموزشی «هنر هفتم» که ویژه کودکان و نوجوانان است، برگزار می‌شود و دو جلسه بعدی آن نیز پنج‌شنبه و جمعه هفته آینده 15 و 16 بهمن‌ماه در همین مکان به نشانی سعادت آباد برگزار خواهد شد.

عاقبتی که چندی پیش در همین موسسه دوره آموزشی تئاتر را با همراهی لیلی رشیدی برای کودکان برگزار کرده بود، آن تجربه را موفقیت‌آمیز توصیف و ابراز امیدواری کرد کارگاه قصه‌گویی نیز خروجی خوبی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمد عاقبتی به تازگی نمایش «من شاه ریچارد بودم» را با برداشتی کاملا آزاد از نمایشنامه «ریچارد دو» نوشته شکسپیر در جشنواره تئاتر فجر اجرا کرد و قرار است همین نمایش را بهار آینده در قالب اجرای عمومی به صحنه ببرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان سوره