سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کتاب‌های تازه ترجمه برای بچه‌ها در نمایشگاه


کتاب‌های تازه ترجمه برای بچه‌ها در نمایشگاهایسنا/ مریم رفیعی که این روزها مشغول ترجمه جلد دوم «نام باد» سه‌گانه پاتریک راتفوس است از حضور چهار کتاب ترجمه‌ای‌اش به عنوان آثار چاپ اولی در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

جلد اول سه‌گانه «کوائث شاه‌کش» نوشته پاتریک راتفوس یکی از این آثار است که توسط نشر بهنام راهی بازار شده است.

جلد اول این سه‌گانه داستان زندگی کوئث مرد جوان و بااستعدادی است که به مشهورترین و نام‌دارترین جادوگر زمان خود تبدیل می‌شود.

به گفته مترجم، این کتاب که جلد دوم آن در دست چاپ است و جلد سوم آن بناست به قلم نویسنده تا خردادماه سال جاری راهی بازار شود توانسته جوایزی مثل جایزه الکس و کویلرا را به خود اختصاص دهد.

«آنتوان و شازده کوچولو» نوشته بیمبا لندمن از دیگر آثار ترجمه‌ای مریم رفیعی است که در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گفته مترجم، این اثر که کپی‌رایت آن توسط نشر ایرانبان از یک ناشر ایتالیایی خریداری شده کتابی مصور است که به این موضوع می‌پردازد که چه شد آنتوان سنت دو اگزوپری کتاب دوست‌داشتنی «شازده کوچولو» را نوشت.

«موش برگر» به قلم دیوید والیانز از نشر گیسا از دیگر آثار ترجمه‌ای این مترجم است. این اثر درباره دختربچه‌ای است که با نامادری خود زندگی می‌کند و موش خانگی دارد که چند نفر برای او نقشه‌های خبیثانه‌ای کشیده‌اند.

و بالاخره کتاب «لطفا لج آقا معلم را دربیارین» نوشته سم واتکینز با ترجمه رفیعی توسط نشر ایرانبان در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

این کتاب درباره بچه‌های کلاسی است که معلم‌شان وقتی عصبانی و هیجان‌زده می‌شود به یک جانور تبدیل می‌شود و این بچه‌ها تمام تلاش‌شان این است که مدیر این موضوع را نفهمد.

به استثنای کتاب اول که ویژه نوجوانان و جوانان ترجمه شده است بقیه کتاب‌های این مترجم کودکان و نوجوانان را مخاطب خود قرار می‌دهند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب در حال برگزاری است.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه کتاب تهران « پربازدیدترین نمایشگاه دنیا» است ؟