سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مهاجران افغان در حملات تروریستی پاکستان دخالت ندارند/ یک میلیون آواره افغان در بلوچستان


به گزارش رسانه های پاکستان، 'عبدالقادر بلوچ' روز یکشنبه در کنفرانسی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با حضور 'ایندریکا راتوات' رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت که دولت پاکستان هیچ گونه شواهدی مبنی بر دست داشتن آوارگان افغان در حوادث تروریستی این کشور پیدا نکرده است.
این وزیر دولت پاکستان در عین حال گفت که آوارگان افغان در برخی جرایم اجتماعی و انجام اقدامات غیرقانونی دست داشته اند که این گونه رفتارها سبب شده است این تصور ایجاد شود که ممکن است آنها در حوادث تروریستی پاکستان نیز دست داشته باشند.
عبدالقادر بلوچ گفت: هر مهاجر افغان را که مرتکب جرم یا اقدام غیرقانونی در پاکستان شود، محاکمه و اخراج می کنیم.
وی تعداد مهاجران قانونی و غیرقانونی افغانستان در ایالت بلوچستان پاکستان را حدود یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد، تقریبا نام 281 هزار نفر در فهرست مهاجران قانونی ثبت شده است.
این مقام عالی پاکستان با اشاره به دلایل سیل مهاجرت از افغانستان به پاکستان و دیگر کشورها اظهار داشت: پاکستان و افغانستان بهای دخالت بیگانگان در افغانستان را می پردازند و این مسئله خسارات مالی و فراوانی را به این دو کشور تحمیل کرده است.
وی گفت: سیل مهاجرت از افغانستان به پاکستان، میلیاردهای دلار هزینه برای پاکستان داشته است و تخصیص تنها 600 میلیون دلار به پاکستان در قبال پذیرفتن مهاجران افغان، دردی از این کشور دوا نمی کند و برای جبران خسارات وارده به این کشور کافی نیست.
اگرچه این وزیر پاکستانی گفته است که مهاجران افغان در حملات تروریستی در پاکستان دست ندارند، اما از زمان حمله تروریستی به مدرسه پیشاور و کشته شدن بیش از 150 نفر که یک سال پیش رخ داد، دولت پاکستان سخت گیری های شدیدی را علیه آوارگان افغان اتخاذ کرد و تا کنون هزاران تبعه افغان از پاکستان به کشور خود بازگشته اند.
وزیر امور مناطق مرزی پاکستان چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که حدود سه میلیون تبعه افغان در پاکستان حضور دارند که که تقریبا نام نیمی از این تعداد در فهرست مهاجران قانونی ثبت شده است.
به دلیل سهولت نسبی عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای افغانستان و پاکستان، هر روز تعداد زیادی از اتباع افغانستان وارد پاکستان می شوند یا به کشور خود باز می گردند و حتی آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی نمی تواند ملاک دقیقی برای مشخص کردن تعداد دقیق اتباع افغانستان در پاکستان باشد.
1723

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فیلم مستند همسایه ها / مشکلات مهاجران افغان در ایران