سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خبرگان باید از بصیرت و شجاعت لازم برخوردار باشند / مردم با آگاهی و شناخت رای بدهند


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در دومین روز از ثبت نام مجلس خبرگان رهبری برای نمایندگی مردم خوزستان در این مجلس نام‌نویسی کرد.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی‌ است که در مقاطع حساس و سرنوشت ساز باید تصمیم‌گیری کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مردم باید تلاش کنند نمایندگانی را به خبرگان رهبری بفرستند که در لحظات حساس در معرض تهدید یا تزویر قرار نگیرند.

موسوی‌جزایری با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری باید از بصیرت لازم به مسائل سیاسی و شجاعت برخوردار باشند تا در لحظات حساس تصمیم سرنوشت‌ساز بگیرند، گفت: مجلس خبرگان رهبری در رأس هرم قدرت در کشور قرار دارد و سایر نهادهای کشور در برابر نهاد دیگری مسئول هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس خبرگان رهبری این است که وجود این شرایط را احراز کند و به مردم و ملت شریف اعلام کند که این شرایط در شخص معین وجود دارد، ادامه داد: این کار در طول دوره‌های سابق انجام شده و پس از رحلت امام خمینی (ره) در بعداز ظهر همان روز جلسه‌ای برگزار و پیرامون این مسئله بحث و گفت‌وگو صورت گرفت که در نهایت به تأیید آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) منجر و اعلام شد که شرایط مندرج در اصل 109 در ایشان وجود دارد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: شایستگی‌های مقام معظم رهبری در اداره مملکت یک واقعیت است و ما نمی‌خواهیم در این باره مبالغه کنیم و یا حرف‌های بی‌اساس بزنیم.

وی با اشاره به قدرت رهبری در آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: ایشان در حال حاضر بهترین گزینه هستند و این موضوع واقعیتی است که همه آن را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط تاکنون هم از بابت داشتن اجتهاد مطلق، بینش سیاسی، اجتماعی و همچنین شجاعت، مدیریت و بصیرت ادامه دارد و برقرار است و وظیفه شرعی مجلس خبرگان این است که احساس و یقین کنیم که این شرایط وجود دارد و به مردم معرفی کنیم که این کار هم صورت گرفت و مصداق آن هم رهبر معظم انقلاب بودند.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود تبیین کرد: از لحاظ بینش سیاسی نیز در پیچ​های خطرناکی که در برنامه هسته​ای برای ما پیش آمد تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشت و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصین سیاسی را هدایت کرد و مواضع قاطعش راهگشا بود و دشمن را به تسلیم وا داشت، مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله موسوی‌جزایری در سال‌ 1353 توسط‌ آیت‌الله پسندیده‌ به‌ وکالت‌ از سوی امام‌ خمینی‌ (ره) به‌ عنوان‌ نماینده‌ حضرت‌ امام‌ در اهواز و پس از رحلت امام از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان منصوب شد.

انتهای پیام/72001/ذ30/

http://fna.ir/L61XPQ


ویدیو مرتبط :
همت ، بصیرت و آگاهی و هوشیاری مستمر