سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مشاور فقط گفت: «حق باتوست، می فهمم»


مشاور فقط گفت: «حق باتوست، می فهمم»خراسان/ در ادامه بحث تصورات و تفکراتی که ممکن است به اشتباه به ذهن افراد خطور کند و نسبت به فرایند خدمات مشاوره ای دید منفی پیدا کنند، به یکی دیگر از این موارد می پردازیم. بسیاری از کسانی که یک یا دو جلسه به مشاور یا روانشناس مراجعه می کنند، این جمله را می گویند که «مشاور فقط گفت حق با توست، می فهمم و هیچ راه حلی به من نداد» درباره بخش دوم این جمله یعنی راه حل ندادن مشاور هفته گذشته مطالبی را نوشتیم؛ ولی درباره بخش نخست یعنی این که مشاور فقط گفت: «حق با توست، می فهمم» توجه شما را به نکاتی جلب می کنم.
موقعیتی را تصور کنید که از موضوعی به شدت ناراحت هستید و احساسات منفی و تلخی را تجربه می کنید، ممکن است از دست اطرافیان و دوستان تان هم کار زیادی برای رفع مشکل شما برنیاید، با این حال دوست دارید درباره شرایطی که دارید با کسی حرف بزنید.
آن یک نفر چه کسی می تواند باشد؟ قطعا شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد برای واگویه دردها و ناراحتی های تان به سراغ کسی می روید که کاملا درک تان کند، حرف های تان را بفهمد و بتواند سختی شرایط تان را حس کند. وقتی از مشکلات با فرد مورد اعتمادمان صحبت می کنیم، با این که می دانیم نمی تواند کاری برایمان انجام دهد؛ احساس راحتی و سبکی می کنیم، در این شرایط معمولا دوست داریم یا نیاز داریم جملات خاصی را از طرف مقابل که شنونده حرف های ماست، بشنویم.
شاید تجربه کرده اید، بعضی افراد که سنگ صبور دیگران واقع می شوند، وقتی درددل دیگران را می شنوند، بازخوردهایی نشان می دهند که فرد احساس می کند واقعا درک شده و کسی او را کاملا فهمیده و درد او را عمیقا حس کرده است،
در این شرایط همین که کسی بفهمد ما چقدر حالمان بد است یا چقدر شرایط سختی داریم، احساس خوبی پیدا می کنیم و انگار آرام می شویم. وقتی کسی احساس ناراحتی و مشکلی دارد، چه حق با او باشد چه نباشد، چه مقصر باشد چه نباشددر هر صورت در شرایط روانی فعلی نیاز دارد که کسی حالش را بفهمد و درک کند تا بتواند پا به دنیای او بگذارد، اعتمادش را جلب کند و بقیه مسیر را ادامه دهد.
«همدلی» یکی ازمهم ترین مهارت ها و شروط ارتباطی مشاور و روان شناس با مراجع است که بدون آن به هیچ وجه نمی تواند ارتباط درمانی مؤثری با او برقرار کند. از این روست که عبارت «می فهمم، درک می کنم، شرایط سختی دارید» یا از این قبیل را در جلسات مشاوره زیاد می شنوید.


منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
کربلائی مهردادصائمی/قلبی که باتوست یانبی92