ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بررسى شش مدعى فتح لیگ قهرمانان اروپا


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.09.06 - 15:22

بررسى شش مدعى فتح لیگ قهرمانان اروپا

طرفداری/ بازى هاى مرحله گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا، این هفته در پنجمین روز خود دنبال شد و تیم هاى مدعى توانستند تا حدودى حضور خود در مرحله یک هشتم نهایى را مسجل نمایند، اما با نگاهى به مرحله گروهى این رقابت ها کدام تیم ها را مى توان مدعى اصلى فتح لیگ قهرمانان اروپا در این سال دانست؟
با نگاهى به عملکرد تیم ها در مرحله گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا در فصل جارى مى توان تا حدودى مدعیان اصلى کسب عنوان قهرمانى در این معتبرترین رقابت هاى باشگاهى در فوتبال جهان را شناسایى نمود. اما نویسندگان و کارشناسان فوتبال سایت Eurosport از کشورهاى مختلف در این زمینه چه نظرى دارند؟ آنها شانس نمایندگان کشور مطبوع خود را در این رقابت ها چگونه ارزیابى مى نمایند؟ این یادداشت به بررسى نظرات کارشناسان سایت Eurosport در این زمینه مى پردازد.
یک- بارسلونا (Cristian Maxedo / Euro sport Spain ):
بارسلونا مدافع عنوان قهرمانى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا این روزها از فرم فوق العاده اى برخوردار است، با وجود اینکه حتى تا قبل از رویارویى مقابل رم، لیونل مسى فوق ستاره خود را براى چندین بازى متوالى در اختیار نداشته است. حتى بارسلونا بدون حضور کامل وى در بازى الکلاسیکو مقابل رئال مادرید نیز نمایش مقتدرانه اى از خود بروز داد. علاوه بر حضور دوباره لیونل مسى بارسا همچنین بهترین زوج خط حمله دنیا متشکل از نیمار و سوارز را در اختیار دارد که مى توانند در هر بازى تفاوت ها را رقم زنند. لوئیز انریکه سرمربى تیم نیز ایده هاى فوتبالى پپ گواردیولا سرمربى سابق بارسا را به مراتب تکمیل نموده و بهبود بخشیده است.
دو- بایرن مونیخ (Florian Bogner / Eurosport Germany ):
بایرن مونیخ را مطابق روال سال هاى گذشته در این فصل نیز از مدعیان اصلى فتح لیک قهرمانان محسوب مى شود و براى این منظور سران باشگاه در تابستان گذشته کادر خود را به شکلى منطقى تقویت نموده و سعى داشته اند که از وابستگى شدید این تیم به ستارگانى نظیر آرین روبن و فرنک ریبرى بکاهند. دو بازیکنى که غیبت آنها در اواخر فصل گذشته تاثیر جبران ناپذیرى بر ناکامى مونیخى ها در این رقابت ها داشته است.
به نظر مى رسد بازیکنان تیم نیز در این فصل به صورت کامل ترى ایده هاى فوتبالى پپ گواردیول سرمربى خود را درک کرده اند و به صورت کامل ترى درخواست هاى وى را در زمین اجرا مى نمایند. زوج روبرت لواندوفسکى و توماس مولر نیز در خط حمله مونیخى با به ثمر رساندن سى و نه گل آمار فوق العاده اى از خود بر جاى گذاشته و داگلاس کاستاى برزیلى نیز با پاس هاى منجر به گل خود نقش مهمى در قدرت ییشتر تهاجمى مونیخى ها داشته است. مشکلات و ضعف مونیخى ها در عمق خط دفاعى نیز به مراتب کمتر شده و اگر شرایط به همین منوال باقى بماند، مونیخى ها را مى توان از مدعیان اصلى قهرمانى در فینال میلان دانست.
سه- یوونتوس (Davide Bighiani/Eurosport Italy ):
بازیکنان یوونتوس تجربیات خوبى را از رقابت هاى فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و حضور در فینال برلین اندوخته اند. با پیوستن ماریو ماندژکیچ و سامى خدیرا دو بازیکن باتجربه به تیم اضافه شده اند که مى دانند چگونه مى توان در این رقایت ها به قهرمانى رسید. پیروزى مقابل منچسترسیتى نیز نشان داد که چه کاراکتر و پتانسیل بزرگى در شاگردان ماسیمو آلگرى نهفته است. در سرى آ تورینى ها بعد از شروعى نه چندان مناسب در حال صعود به رده هاى بالایى جدول هستند، اما تمرکز تیم بیشتر بر روى لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است، چون این عنوان تنها عنوان مهمى است که جیانلوئیجى بوفون کاپیتان تیم به آن تا کنون دست نیافته است.
چهار- منچسترسیتى (Alex Chick/EUrosport England ):
منچسترسیتى قدرتمندترین تیم قدرتمندترین لیگ فوتبال اروپا محسوب مى گردد، با این وجود این تیم در سال هاى اخیر همواره در مرحله گروهى این رقابت ها با برخوردارى از قرعه اى سخت چندان موفق نبوده و یا در مراحل یک هشتم نهایى با برخورد به بارسلونا از دور رقابت ها کنار رفته است. اما در فصل جارى شرایط اندکى متفاوت شده و احتمال صعود این تیم از مرحله گروهى بسیار بالا به نظر مى رسد. عملکرد تیم مانول پلگرینى اما در ماه هاى اخیر با فراز و نشیب فراوانى به همراه بوده است، اما محور کمپانى، توره، سیلوا و آگوئرو در منچسترسیتى در روزهاى خوب خود کاملا شکست ناپذیر به نظر مى رسند.
پنج- رئال مادرید (Cristian Maxedo / Eurosport Spian ):
رئال مادرید را مى بایست در هر فصل از مدعیان اصلى کسب قهرمانى در لیگ قهرمانان اروپا دانست. کادر مادریدى ها در این فصل فوق العاده است، با وجود اینکه رافائل بنیتز سرمربى این تیم همچنان نتوانسته بهترین عملکرد و پتانسیل ممکن را از این تیم به نمایش گذارد. رئل مادرید رقیبى است که همه حریفان باید مقابل آن ترسى به دل داشته باشند و این تیم را هرگز نمى توان از جمع مدعیان فتح لیگ قهرمانان خط زد.
شش- پاریس سن ژرمن (Maxime Dupuis / Eursosport France ):
منحنى عملکرد پاریس سن ژرمن در این هفته ها حالت تصاعدى داشته است، یک شکست در مرحله یک چهارم نهایى مقابل چلسى و دو شکست مقابل بارسلونا عملکرد پاریسى ها در سال هاى اخیر رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپامحسوب مى گردد. این تیم در این فصل به خوبى خود را تقویت نموده و قوى ترین نمایش را در قیاس با سال هاى گذشته از خود ارائه داده است. بازى هاى اخیر این تیم مقابل رئال مادرید نیز به خوبى این مسئله را به اثبات مى رساند. اما با توجه به اینکه این تیم در دوئل مستقیم با رئال مادرید شکست خورده است، احتمال برخوردارى از قرعه اى سخت در مرحله یک هشتم نهایى، این تیم را به شدت تهدید مى نماید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گل زیبای ویا به میلان در جام قهرمانان اروپا2012-2011 - مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا