سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی در دیدار با « زید بن رعد حسین» کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به اینکه در قوه قضائیه و قوه مجریه ایران به ابعاد سلامت، بهداشت و مضرات اجتماعی قاچاق مواد مخدر توجه ویژه‌ای وجود دارد اظهار کرد: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در ایران موضوعی جدی است که باید در سطحی جهانی مورد توجه قرار گیرد زیرا در عمل همه جهان از این مبارزه ایران منتفع می‌شوند.

دبیر ستاد حقوق بشره قوه‌قضائیه با اشاره به مثبت بودن تعاملات دو طرف در خصوص ارتقاء وضعیت حقوق بشر، بر همکاری بیشتر ایران با شورای حقوق بشر و دبیرخانه تاکید کرد و خواستار سرعت بخشیدن به این همکاری‌های دوجانبه شد.

کمیسر عالی حقوق بشر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری مناسب ایران با نهادهای ناظر بر معاهدات و ارائه گزارش‌های ادواری مربوطه خواستار تحکیم و گسترش این همکاری ها شد.

رعد بن حسین با اذعان به اینکه مبارزه با مواد مخدر موضوعی جهانی است و ایران در خط مقدم این مبارزه قرار دارد از تلاش های این نهاد بین المللی برای جرم زدایی از این پدیده خبر داد و گفت: هم اکنون در سازمان ملل بحث هایی جدی در خصوص توجه بیشتر به ابعاد مرتبط با سلامتی، بهداشت و مضرات اجتماعی قاچاق مواد مخدر مطرح شده است و البته این به معنی جرم زدایی کامل یا مجاز شمردن قاچاق مواد مخدر نیست.

وی در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت ناگوار منطقه خاورمیانه، به تبعات اجتماعی و بین المللی جنگ و خشونت ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون موضوع مهاجرین که عمدتا مسلمانان خاورمیانه هستند و معضلاتی که برای آنها در اروپا پدید آمده در دستور کار سازمان ملل است و ما در حال پیگیری هایی برای ارتقاء حقوق مهاجرین و اقلیت ها و پناهندگان در اروپا هستیم و ازهمه کشورهای اروپایی خواسته ایم تا به صورت مناسبی با این وضعیت برخورد نمایند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین به فرهنگ غنی و تمدن قدیمی و پرسابقه ایران در جهان اشاره کرد و با بیان اینکه این عقبه بزرگ تاریخی در راستای ارتقاء و حمایت از حقوق بشر بسیار کارآمد است، برای سفر به ایران و گفتگو با مقامات حقوق بشری و قضایی کشورمان ابراز علاقمندی کرد که این درخواست مورد استقبال هیئت حقوق بشری کشورمان قرار گرفت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گزارش الجزیره از مبارزه ایران با ترانزیت مواد مخدر