ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



راه دراز فوتسال بانوان ایران تا کلاس جهانی


به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال بانوان ایران که عنوان قهرمانی آسیا را یدک می‌کشد در حالی در جمع 8 تیم  رقابت‌های جام جهانی عنوان هفتمی را به دست آورد که صرف‌نظر از نتیجه به دست آمده، می‌توان این رقابت‌ها را درسی برای آینده این رشته دانست. در این جام، بانوان ملی‌پوش در رقابت با تیم‌هایی فراتر آسیا جایگاه جهانی خود را پیدا کرد که در پی آن کاستی‌های فوتسال بانوان کشورمان نیز در قیاس با این رقبای خارجی نمایان شد.

این تیم با شکست ژاپن یک بار دیگر ثابت کرد در سطح آسیا برتر از دیگر تیم‌هاست و قدرت خود را باز هم به نمایش گذاشت. بانوان فوتسال که رویای قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر دنیا را در سر داشتند و بارها تاکید داشتند که توانایی قرار گرفتن در جمع 4تیم برتر دنیا را دارند، با این هدف پا به این رقابت‌ها گذاشت اما درپایان 4 مسابقه برگزار شده در جام جهانی کوچک شاگردان سلیمانی با شکست دوباره ژاپن دررده هفتم قرار گرفت اما چرا این نتیجه حاصل شد؟ دلایل این شکست را می‌توان در این موارد جستجو کرد:

1- اگر براساس واقعیت‌ها بخواهیم قضاوت کنیم، باید بپذیریم که تیم فوتسال بانوان ایران توانایی بردن تیم‌های برزیل و پرتغال را نداشت و نمی‌توان به این تیم خرده گرفت که چرا به این تیم‌ها باخت، اگرچه باخت مقابل پرتغال آبرومندانه بود و شکست برابر کاستاریکا نیز دور از انتظار، چرا که تجربه پیروزی برابر این تیم را در کارنامه داشتیم.

2- تدارکات این تیم در آخرین لحظات صورت گرفت. در شرایطی که تیم‌های رقیب خود را برای رقابت‌های جام جهانی آماده می‌کردند، تیم ایران به دنبال گرفتن ویزا و مقدمات اعزام بود. بر همین اساس تیم در تدارکات کامل اعزام نشد.

3- تیم ملی فوتسال بانوان در حالی عازم گواتمالا شد که شادی بعد از قهرمانی آسیا را در ذهن خود حک کرده بودند. حلاوت این قهرمانی در بسیاری از موارد تمرکزهای لازم را از ورزشکار می‌گیرد. بانوان فوتسال نیزاز این موضوع مبرا نبودند و شاید خیلی دیر به دنیای واقعی برگشتند و برای این رقابت‌ها خود را مهیا کردند.

4- ابلاغ دیر هنگام به تیم ملی فوتسال بانوان آنها را در شرایطی قرار داد که به همین حضور و اعزام دلخوش باشند. اعزامی که اگر دستور ویژه رئیس جمهور پشت آن نبود، شاید هیچ وقت صورت نمی‌گرفت، البته باید تاکید کرد که اگر شرایط هم مهیا بود باز هم نمی‌توان توقع داشت که برزیل و پرتغال را می‌بردیم اما شاید کاستاریکا را باز هم شکست می‌دادیم .

حضور تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی کوچک جایگاه  این تیم را در دنیا نشان داد. حالا فروزان سلیمانی و کادر فنی می‌توانند بر اساس شاخص‌هایی که از این رقابت‌ها به دست آوردند، ضعف‌ها را برطرف و خود را برای آزمون‌های دیگر آماده کنند. آزمونی همچون قهرمانی دوباره در آسیا. چرا که بازی با ژاپنی‌ها نشان داد فاصله با این تیم خیلی زیاد نیست و اگر غفلت کنند، ژاپنی‌ها گوی سبقت را از ایران می‌ربایند. هدف بعدی کادر فنی نیز می‌تواند کم کردن فاصله تیم ملی کشورمان با تیم‌های جهانی باشد.

انتهای پیام /


ویدیو مرتبط :
جام جهانی فوتسال بانوان ایران - برزیل