سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلیا: تندرو و میانه‌رو ادبیات دشمن است


آلیا: تندرو و میانه‌رو ادبیات دشمن استتسنیم/ نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه تندرو و میانه‌رو، ادبیات دشمن است، گفت: رئیس جمهور از ادبیات برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب استفاده نکند.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برپرهیز از کلید واژه‌های "افراطی، تندرو و میانه‌رو" اظهار داشت: سال‌هاست ما در ادبیات سیاسی غربی‌ها به واژگانی مثل چپ، راست، میانه‌رو و تندرو آشنا هستیم و جناح‌های چپ و راست کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپا متکی بر گروه‌های قدرت و ثروت هستند و هر دوره سیاست‌هایی را تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه چندین سال است در کشور بدون توجه به فرهنگ سیاسی جامعه، در واژگان سیاسی ما تغییراتی ایجاد شده و این واژگان وارد ادبیات سیاسی کشور شده است. در حالی که ادبیات سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هرگز به دنبال این موارد نیستند که واژه چپ و راست به کار ببرند و این بزرگواران همواره استفاده از این واژه‌ها را الگوگیری از ادبیات سیاسی غرب می‌بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: در زمانیکه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی مطرح می‌شود، مقام معظم رهبری می‌فرمایند که هر اصول‌گرای واقعی باید به دنبال تحول و ایجاد اصلاحات باشد و هر اصلاح‌طلب واقعی باید اصول‌گرا باشد؛ یعنی به مبانی تفکر اصول‌گرایی که در دین و اندیشه‌های امام(ره) است، التزام داشته باشد.

آلیا با تأکید براینکه در فضای سیاسی عده‌ای تلاش دارند که واژگان غربی را جابیندازند و نهادینه کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که از نظر من انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد. مردم نیز دیده اند که افرادی با عنوان اصلاح طلب به مرز افراطی‌گری می‌رسند و حتی در فتنه 88 با ضد انقلاب و غیر انقلابی‌ها هم صدا می‌شوند و خیز براندازی در کشور بر می‌دارند یا از طرف دیگر مشاهده می‌شود که افرادی که ادعا می‌کنند اصول‌گرا هستند اما ممکن است سر بزنگاه‌ها و تصمیمات اساسی کشور غایب باشند یا محتاطانه عمل کنند.

وی اظهار داشت: ما باید شاخص‌های انقلابی بودن که حفظ ارزش‌های اسلامی و خواسته‌های شهدا، آرمان‌های حضرت امام (ره)، اسلام، انقلاب اسلامی، روحیه استکبار ستیزی و عدم مماشات با آمریکا و اقمار آمریکاست را به عنوان شاخص‌های انقلابی بودن بدانیم و هر کسی این شاخص‌ها را ندارد، ضد انقلابی یا به تعبیر بهتر غیر انقلابی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به استفاده از واژگان تندرو و افراطی توسط سیاسیون کشور تأکید کرد: مشاهده می‌کنیم که در یک ساله اخیر در کشور از واژگان و الفاظی مثل تندرو و میانه‌رو استفاده می‌شود؛ این واژگان وارداتی است. متأسفانه برخی از دولتمردان ما یا عمداً می‌خواهند این فرهنگ را در جامعه حاکم کنند یا آنقدر غرب ‌گرا هستند که متوجه نیستند این واژگان با اقتضای فرهنگ و جامعه سیاسی غرب است نه فرهنگ سیاسی ما که هر کسی انقلابی بود و غیرت انقلابی داشت، تندور بنامند.

آلیا گفت: برخی در زمان امام خمینی(ره) نیز از الفاظی مانند مرتجع برای انقلابیون استفاده می‌کردند و هم اکنون از واژه تندرو استفاده می‌کنند؛ اما از نظر صاحبان اصلی انقلاب یعنی خانواده شهدا، ایثارگران و مردم متدین مفهوم همان مفهوم انقلابی و غیر انقلابی بودن است؛ منتهی برخی دولتمردان با اهداف خاصی واژگان خاصی را مدتی است در فضای جامعه منتشر می‌کنند تا بهره برداری خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: دولتمردان به کسانی تندرو می‌گویند که مردم آنها را به صداقت می‌شناسند و حاضرند توهین‌ها را تحمل کنند ولی دست از ولایت و انقلاب نکشند؛ اگر انقلابی بودن و دفاع از دین، ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی تندروی است، شاید بیشتر ملت ایران تندرو هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره استفاده رئیس جمهور از کلید واژه‌های "افراطی" اظهار داشت: چند ماه از آغاز کار دولت یازدهم نگذشته بود که آقای رئیس جمهور سعی می‌کرد عصبانیت خود را با به کارگیری واژه‌های "تندرو، بی شناسنامه، بی هویت و بی سواد" مدیریت کند؛ این واژه ها برای اولین بار از زبان بالاترین مقام کشور شنیده شد و بعد از آن سایر مسئولان در شهرستان‌های مختلف به وی اقتدا کردند و این ادبیات را به کار بردند.

آلیا ادامه داد: مسئولان باید توجه کنند که به هر حال مسیر انقلاب ما راه خود را طی می‌کند، انقلاب ما به تمام معنا اسلامی است و ولایت فقیه در رأس آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مسئولان کشور از واژگان و ادبیات دشمن استفاده نکنند، یادآور شد: همه باید به ادبیات امام (ره) و مقام معظم رهبری اقتدا کنند و ادبیات برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب را در جامعه اسلامی به کار نبرند؛ چراکه مانند کف و حباب روی آب است و واژگان سیاسی ما اصالت خود را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما اخیراً به جز تندرو، میانه رو و بی سواد از برخی دولتمردان چیز دیگری نمی‌شنویم؛ لذا در خواست داریم مسئولان کشور 10 سال دیگر را ببینند که بر سر کار نیستند و کارنامه خود را بررسی کنند که وقتی بر سر کار بودند، چه وادادگی‌هایی به فرهنگ و ادبیات غرب داشتند، به جای اینکه به فرهنگ و ادبیات ما توجه کنند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
ایستادی به جنگ رو در رو، خنجر از پشت می زند دشمن...