آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



«شيريني گردويي مربعي» هميشه طرفداران زيادي دارد


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 14:01

«شيريني گردويي مربعي» هميشه طرفداران زيادي دارد

پارسه گرد/ اين شيريني که چيزي ميان پاي و شيريني است، ناني ترد و لايه ي ضخيمي از گردو دارد. مخلوط شيرين گردو به اين شيريني پاي مانند طعمي متفاوت مي‌دهد و مي‌توان آن‌را به‌عنوان دسر، نهار و ميان وعده نوش جان کرد.
چي لازم دارم:
کره 8 قاشق غذاخوري
عسل 6 قاشق غذاخوري
آرد همه منظوره 3 پيمانه
گردو 2 پيمانه
شکر قهوه اي 1 پيمانه
شکر دانه ريز 2 قاشق غذاخوري
خامه پرچرب 2 قاشق غذاخوري
نمک ½ قاشق چاي‌خوري
عصاره وانيل ½ قاشق چاي‌خوري
چه جوري درست ميشه:
1. گردو ها را نصف کنيد. توري را در وسط فر قرار دهيد. فر را با دماي 375 درجه فارنهايت (190 درجه سانتي گراد) داغ کنيد.
2. براي درست کردن نان شيريني، در کاسه‌اي با يک مخلوط کن روميزي که سر همزن به آن متصل شده، کره و نصف پيمانه از شکر قهوه‌اي را 2 دقيقه با سرعت متوسط بزنيد تا سبک و پفکي شوند. نمک را اضافه کنيد و بزنيد تا ترکيب شوند. آرد را يک پيمانه يک پيمانه اضافه کنيد و بعد از هر بار اضافه کردن با سرعت متوسط بزنيد تا خوب ترکيب شوند. به مخلوط کردن ادامه دهيد تا خمير به شکل تکه‌هاي بزرگ شکل بگيرد.
3. خمير را در يک ظرف 23 در 33 در 3 سانتي‌متر به ضخامت نيم سانتي‌متر پهن کنيد و فشار دهيد. خمير را با نوک يک چنگال خراش دهيد. 20 دقيقه در يخچال بگذاريد تا سفت شود. 18 تا 20 دقيقه در فر بپزيد تا قهوه‌اي طلايي شود. قالب را روي يک توري فلزي قرار دهيد تا کامل خنک شود.
4. درجه‌ي فر را روي 325 (162 درجه سانتي گراد) درجه‌ي فارنهايت بگذاريد.
5. براي درست کردن مخلوط درون شيريني؛ کره (که در دماي اتاق بوده است)، شکر قهوه اي، عسل، شکر دانه ريز، خامه پر چرب و نمک را در يک روغن دان متوسط روي شعله ي زياد قرار دهيد. بگذاريد به جوش بيايد سپس 1 دقيقه مدام هم بزنيد تا مخلوط از پشت قاشق نريزد. ظرف را از روي شعله برداريد و گردوها و وانيل را بريزيد و هم بزنيد.
6. مخلوط را روي نان خنک شده بريزيد و 15 تا 20 دقيقه در فر بپزيد تا مخلوط روي شيريني حباب بزند. با دقت قالب را روي يک توري فلزي قرار دهيد تا کامل خنک شود. با يک چاقو لبه‌هاي شيريني را از ظرف جدا کنيد و آن‌را روي توري خنک کننده برگردانيد و شيريني را روي توري بگذاريد. با يک چاقوي تيز آن را به شکل تکه هاي 2.5 در 7 سانتي‌متر برش دهيد. تا 1 هفته در ظرف محفوظ از هوا نگه داريد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
طرفداران snsd