سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله سیاست روز/ یأس دشمنان کامل می‌شود


سرمقاله سیاست روز/ یأس دشمنان کامل می‌شود سیاست روز/ « یأس دشمنان کامل می‌شود » عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم محمد صفری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

از هر چه بگذریم، از حضور میلیونی مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌توان گذشت. این حضور گسترده مردم در انتخابات مستحق یک سپاسگزاری ویژه از سوی همگان است.
هرگاه مردم بیشتر از گذشته نقش خود را در چنین شرایطی ایفا می‌کنند، مسئولین بار مسئولیتشان هم بیشتر می‌شود.
مردم ایران انقلابی در هر شرایطی با صندوق‌های رأی قهر نکرده‌اند، حتی زمانی که برخی در داخل سیاست تحریم انتخابات را در پیش گرفتند باز هم مردم بی‌توجه به آنها نشان دادند که یکی از تفاوت‌های بزرگ و اساسی انتخابات در ایران با انتخابات در غرب، وابستگی نداشتن مردم به احزاب و گروه‌های سیاسی است.
در کشورهای غربی که ساختار سیاسی آنها به طور مطلق حزبی است، این احزاب هستند که مردم را مدیریت می‌کنند تا قدرت چگونه شکل بگیرد و در دست کدام یک از احزاب سیاسی آن کشور باشد، اما در جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالاری دینی، به عنوان سیستم سیاسی با کارکرد و کاربرد صحیح خود، با حضور حداکثری مردم در انتخابات، نقش اساسی در تعیین آینده سیاسی کشور دارد. انتخابات در ایران به هیچ عنوان مدیریت شده و هدایت شده نیست، بلکه مردم با اطلاع و آگاهی از شرایط موجود و نامزدهای انتخاباتی، به کاندیدای برگزیده خود رأی می‌دهند.
اگر در کشورهای غربی حضور حداکثری مردم مطرح نیست و اصلاً دنبال نمی‌شود، به این خاطر است که نظام‌های سیاسی غربی که براساس سرمایه‌داری و لیبرالی شکل گرفته است، حضور حداقلی مردم در انتخابات مطلوب آنها است. آنها از مطالبه گری اکثریت مردم خود واهمه دارند.
مردم ایران، ملتی آگاه در حضور سیاسی هستند و قوه تحلیل آنها در حد بالایی قرار دارد، اما چنین شرایطی را نمی‌توان در میان مردم دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی دید.
آگاهی بالای سیاسی مردم چه از نظر سیاست داخلی و چه سیاست خارجی باعث شده است تا بدون هیچگونه فشاری با رغبت خود برای رای دادن پای صندوق‌های رای حاضر شوند. روز گذشته هم برای چندمین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چنین اتفاقی افتاد.
اکنون که ملت ایران اسلامی بار دیگر وظیفه خود را به خوبی و در حد اعلا انجام دادند، بار دیگر نوبت مسئولینی است که با انتخاب مردم وارد نهادی می‌شوند که وظیفه آن ریل‌گذاری برای دولت است.
مجلس شورای اسلامی دوره دهم از هر طیف سیاسی که تشکیل شود، مهمترین اقدام آن، رونق اقتصادی، ایجاد کسب و کار، عبور از رکود، حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال برای چندین میلیون بیکاری است که در جامعه وجود دارد.
مردم اگر مطالباتی دارند، مطالباتی به حق و منصفانه است. آنها با حضور خود هر آنچه که دشمنان تدارک دیده بودند، خنثی کردند. مهمترین نکته در هر انتخاباتی در ایران، حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بوده است و نکته مهم دیگر انتخاب اصلح از سوی مردم.
این بار نیز مردم، هم با حضور میلیونی خود و هم با انتخاب اصلح، دشمنان را مأیوس کرده و خواهند کرد.
ملت انقلابی ایران در لبیک به فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی، به سرنوشت خود نیز رأی می‌دهند. انتخابی که می‌تواند آینده مردم را برای ۴ سال یا حتی بیشتر رقم بزند. در واقع این مردم هستند که با انتخاب خود مسیر را مشخص می‌کنند. پس نکته بسیار مهم بعد از حضور پای صندوق‌های رأی، عملکرد افرادی است که از سوی مردم برگزیده می‌شوند.
انتخاب اصلح‌تر گشایش بیشتری را باعث می‌شود و انتخاب نامناسب، هم باعث می‌شود دودش به چشم مردم برود و هم انقلاب اسلامی و البته منتخبین هم وظایف و تکالیف بزرگی بر دوش خود دارند که باید براساس آرمان‌های انقلاب و مردم ایران اسلامی باشد. انتخاب مردم، آغاز راهی سخت برای برآورده ساختن مطالباتی است که بر زمین مانده است.
اکنون در حوزه سیاست خارجی گشایشی ایجاد شده که برای تکمیل آن نیازمند گشایش اقتصادی هستیم. مجلس و نمایندگان تأثیر مستقیم در آن دارند. این روند یأس دشمنان انقلاب اسلامی را تکمیل می‌کند.

منبع: سیاست روز


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست