فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



واکنش سازمان دارالقرآن الکریم به ممنوعیت تلاوت قرآن دو قاری مصری


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم در پی ممنوعیت تلاوت قرآن دو قاری مصری محمود شحات انور و محمد یحیی الشرقاوی، از سوی وزارت اوقاف مصر و الازهر پیامی از سوی این سازمان خطاب به وزارت اوقاف مصر و الازهر صادر شد.
محمود شحات انور و محمد یحیی الشرقاوی آبان ماه امسال برای تلاوت در مراسم چهلم قاریان مهاجر الی الله (فاجعه منا) به ایران سفر کرده بودند.
در پیام سازمان دارالقرآن الکریم آمده است: برادران الازهر و وزارت اوقاف مصر، زمانی که ناباورانه خبر ممنوعیت تلاوت قاریان مصری را به جرم سفر به ایران اسلامی از زبان شما شنیدیم؛ متاسف و متأثر شدیم که در مهد تلاوت قرآن بارها آیه شریفه «محمد رسول الله والذین معه أشداء علَی الْکفَار رحماء بینهم» را شنیده اید و دقیقا بر خلاف آن عمل می کنید. از آنجا که جرم این قاریان مصری را سفر به ایران انگاشه اید خوب است به این پرسش ها پاسخ دهید.
در این پیام آمده است: مگر همگی ما امت پیامبر رحمت محمد(ص) نیستیم و کتاب مان قرآن نیست یا شما هم تحت تأثیر القائات وهابیت، این وصله ناچسب به اسلام محمدی و بدعت گذار در آیین آخرین رسول خداوند، معتقدید که قرآن ما با شما تفاوت دارد؟
اگر اینگونه می اندیشید خوب است از قاریانی که امروز مغضوب شما واقع شده اند بپرسید که آیا در ایران اسلامی قرآن دیگری غیر از آنچه نزد شما می خوانند، یافته و یا تلاوت کرده اند؟ اگر اینگونه نیست پس جرم ما چیست که چنین با شدت عمل و همچون دشمنانتان به ما می نگرید. افسوس و هزاران افسوس، ای کاش به دشمنان واقعی قرآن و جهان اسلام، اینگونه می نگریستید.
در این پیام اضافه شده است آن روز که ملت بزرگ مصر به برکت بیداری اسلامی از سلطه حاکمی ظالم رهید و غرق در شعف پیروزی بود، برادران ایرانی شما بر خلاف آمریکا، اسرائیل و عده ای که امروز حامیان مالی و تسلیحاتی فتنه گران داعش و القاعده هستند ؛ ندای حمایت و همراهی با انقلاب شما را سر دادند.
سازمان دارالقرآن الکریم در این پیام افزوده است: آیا رفتار دشمنان بیداری اسلامی مردم مصرکه از هیچ توطئه ای فروگذار نکردند؛ مصداق این کلام نورانی قرآن نیست که می فرماید «إن تمسسکم حسنة تسؤهم و إن تصبکم سیِئَة بفرحوا بها» و با این اوصاف آیا شما در تشخیص دشمن واقعی خود دچار خطا نشده اید؟
در این پیام آمده است: آیا امروز که گروهی فاسد، غارتگر، سنگ دل و سفّاک، با نام خلافت اسلامی خون انسان های بی گناه را در بلاد اسلامی و دیگر کشورها ریخته و چهره ای تنفرآور و مشمئزکننده را از آیین سراسر عطوفت اسلام به جهان عرضه می کنند؛ وقت آن نیست که به جای قرار گرفتن در مقابل ما و آب ریختن به آسیاب تفرقه افکنی دشمنان اسلام، برادران جهادگرتان را ولو با به کارگیری زبانی مهربانانه، در جبهه مقابله با درندگان تربیت شده در سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل یاری و آنها را از وجود تفرقه در امت اسلامی مأیوس کنید؟
این پیام می افزاید آیا اگر با کنار نهادن تعصبات ویرانگر، چنین راهی را برگزینید به راستی به فرامین الهی «أشداء علَی الْکفَار رحماء بینهم» و «واعتصموا بحبلِ الله جمیعا ولاتفَرقوا» عمل نکرده اید؟ سال ها بزرگانی از علما و عقلای شما و ما در الأزهر و حوزه علمیه قم کوشیدند تا با تقریب نظرات و پررنگ کردن اشتراکات، سودجویان از تفرقه در امت اسلامی را ناکام گذارند؛ اینک به نظر خودتان جرم انگاشتن تلاوت قرآن قاریان مصری در ایران در راستای آن تلاش های مبارک است یا مخرب آنها؟
برادران گرامی، نگاه ما ایرانیان پیرو مکتب اهل بیت پیامبر(ع) به شما همان نگاهی است که به برادران اهل سنت فلسطینی داریم و شما را نیز همچون آنان پاره تن خود می دانیم.
در این پیام آمده است: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، او که به حق منادی وحدت مسلمانان در عصر حاضر بود «ما مفتخریم و ملت عزیز سر تا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می خواهد حقایق قرآنی، که سراسر از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می زند را از مقبره ها و گورستان ها نجات داده و به عنوان بزرگ ترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می کشاند، نجات دهد.
سازمان یاد شده در این پیام آورده است: ما ایرانیان به قول فردوسی، آن شاعر شیرین سخن پارسی، در عمل ثابت کرده ایم که «چوعضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» و به وضوح می بینید که امروز مردم ایران شیعی، بی قرار مصائب برادران اهل سنت خود در فلسطین، سوریه، یمن و دیگر بلاد اسلامی است و از جان و مال خود در راه دفاع از خاک و ناموس امت اسلام دریغ نمی کند.
در این پیام آمده است: قرآنی که ریسمان مشترک خداوند بین ما و شماست، می فرماید «ان االکافرین کانوا لکم عدوا مبینا» پس بیایید با کمی اندیشه در شناخت دوست از دشمن دچار خطای راهبردی نشویم.
به گزارش ایرنا روز گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با محکوم کردن ایجاد ممنوعیت قرائت آیات الهی برای قاریان بین المللی مصری که به ایران سفر کرده بودند، از اوقاف مصر خواست تا در این باره تجدید نظر کند.
حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تصمیم اخیر اوقاف مصر در ممنوع القرائت کردن محمود شحات انور و محمد یحیی الشرقاوی دو قاری برجسته بین المللی مصر به دلیل سفر به جمهوری اسلامی ایران و اجرای برنامه های قرآنی، یک تصمیم سیاسی و در راستای رضایت خاطر گروه های تکفیری است.
وی افزود: این اقدام اوقاف کشور مصر خلاف حقوق انسانی و دینی مسلمانان است و سازمان اوقاف مصر، این دو قاری برجسته را به خاطر اینکه بدون هماهنگی با آنان به ایران و عراق سفر کرده اند، ممنوع القرائت کرده است.
فراهنگ**1003**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلاوت قرآن قاری مطرح مصری درداریون -داریون نما