حکایت ایرونی جماعت و سایت و سفارت


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

عارضم به حضورتون...

هم هنر واسه ماست، هم سر و سوت هوشمون بالاست. اینجوریه که تو دهن‌ها هزار ماشاءالله می‌ندازیم و واسه جمالات چندهزار ساله‌مون اسفند که چه عرض کنم، فصل زمستونو دود می‌کنیم تا مبادا چشم بخوریم و نظم و نسق دنیا به‌هم بریزه!

یک کلام ختم کلام؛ دسته گلیم. بالاتر از گل که بهمون بگن می‌شیم عنق منکسره و دسته گل به آب می‌دیم. ملتفت بشیم که عروس ناز داره تا خطبه عقدشو به بله عروسیش نچسبونیم با یه شیشه اسید، دنیا رو براش می‌کنیم عاقبت یزید. هیشکی نمی‌تونه واسه مردونگی ما شب هفت بگیره؛ جیگر ما تو بقچه پیچیده نیست. قوت ما تو روح‌مونه. اگه کسی بخواد شامورتی بازی دربیاره روغن ترمز تموم می‌کنیم و با دگنک، موتورشو پایین میاریم؛ می‌زنیم جاده خاکی و جد و آبادش رو تو هاون می کوبیم و میاریم جلوی چشماش، خودشو هم پخش آسفالت می کنیم و دوسیه‌شو می ذاریم کف دستاش! مرد باید موی عزرائیل تو مشتش باشه، کلاهش پشم داشته باشه و چاقوش نسابیده باشه تا عزرائیل واسه هر چی دشمن نالوطیشه شاطری برقصه! تو روزگاری که حتی یه تخم‌مرغ حلال‌زاده هم گیر نمیاد، آدماشم واسه درست کردن حمد و سوره‌شون پیشت نمیان. حتما دون دیدن که پریدن. پس بایس شیش دنگ بود. دیر بجنبی مثل بابا طاهر لختت می کنن. سیبل مرد ایرونی دوگلاسی نیست غیرتش مقوای آب‌خورده نیست، ناموسش هم ریق ماسی نیست. کوکو از روغن، زن از شوهر گل می‌کنه. مرد ایرونی یعنی حکم لازم آس، باید ببره و ببره! مشت ما حکایت قرض الپس نده است. فقط بایس زد عینهو خیابون یک‌طرفه. فقط بایس چک کشید، بدون برگشت! مرگ مرد ایرونی در افتادنشه. ایرونی جماعت جلو هر کس و ناکس به کفشاش هم نگاه نمی‌کنه تا مبادا سرش خم شه، با هسته خرما هم که شده زهر چشم می‌گیره و با دور زدن کک می‌ندازه تو تنبون اجنبی‌ها. تحریم براش ورق پاره و بخیه به آبدوغ زدنه. با این اوصاف اگه هم عالم و آدم ولش کردند اگه بشه تنهای تنها عینهو شبکه چهار، ایرادی نداره هر گلی خاری داره و هر طاووسی هندوستانی ... . بازم باید سنگین بار زد. سبک و سنگین کردن مال فیلم‌هاست. بایس با اولین پیک و پیاله برنامه‌های تربیتی رو راست و ریست کرد. اگه تو این آب و خاک فیلم قیصر می فروشه. چون خودش گوش می بره و جماعت تماشاچی هم حالشو می برن. عینهو خس و خاشاک وا نمیسته آسانسور بیاد، پله‌ها رو با پاهای خودش دو تا یکی می‌کنه تا طرفشو چپ و راست کنه و قائله رو ببره. همیشه اونی که می بره قویتره نه اونی قویتره که می بره! مهم اینه که جنس فاستونی باشه بی آستر بودنش مهم نیست. اسم این چیزها هم ریا نیست. کی گفته گرفتن سفارت یعنی شکار تو مرغدونی؟ کی گفته حمله به سایت و تلگرام یعنی دعوای حیدری - نعمتی و گیس کشی کچل ها در جنگ زرگری؟ آدمیزاد هر چی تو چنته داره و از دستش برمیاد باید بریزه رو داریه ... فردا همین یه جو غیرت هم گیر نمیاد واسه عرض اندام کردن ... بایس حساب کار دستشون بیاد؟ حساب دنیا اینه که هر چی گیر آوردی بردی، هر چی رو هم که عرضه‌شو نداشتی حسرتشو خوردی. هر اسمی رو خودت بذاری دنیا همون جوری برات می‌جنبونه.

پس بایس با دنیا شمشیر رو از رو بست. لفت و لیس رو گذاشت کنار و به وقتش صفحه رو برفکی کرد چه با سایت و چه در سفارت! باید اشکشون رو درآورد . بازی اشکنک داره اما سرشکستگی خیلی توفیر داره با سرافکندگی. حداقل واسه پیشگیری از آرتروز گردن هم که شده سرمون رو بالا می گیریم و زبون بدخواهانمون رو به سق‌شون می چسبونیم! هر که با ما درافتاد چه در زمین چمن و رینگ بوکس و تشک کشتی و تاتامی و چه در سایت و سفارت و تلگرام و... ورافتاد.

این بود مانیفست ما.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ایرونی جماعت