ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بمب مد نظر استقلال در لیست برانکو!


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 13:30

بمب مد نظر استقلال در لیست برانکو!

جام نیوز/ برانکو اصلاً تصور نمی‌کرد حرف‌هایی که به صورت محرمانه به یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس گفته، به سرعت برق و باد به‌دست رسانه‌ها برسد و تیتر اول روزنامه‌های کشور شود.
سرمربی کروات پرسپولیس هفته قبل در تماس با یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس، برنامه‌هایش برای نقل و انتقالات زمستانی را اعلام کرده بود. او در میان صحبت‌هایش، به چند نام اشاره کرد و به آن ‌فرد گفت که باید این بازیکنان را به پرسپولیس بیاورند اما هرگز تصور نمی‌کرد نقشه‌هایش برای حضور در بازار جذب بازیکن، به همین سرعت لو برود.
در واقع پروفسور پرسپولیسی‌ها می‌خواست بدون ایجاد سر و صدا و به آرامی، مسئولان باشگاه را ترغیب به حضوری پرقدرت در فصل نقل و انتقالات کند اما نقشه‌هایش نقش بر آب شد زیرا رسانه‌ها موضوع را متوجه شدند. برانکو در واقع می‌خواست در پست‌هایی که پرسپولیس احساس نیاز می‌کند، در فصل نقل و انتقالات زمستانی، یعنی قبل از شروع دوباره نیم‌فصل دوم، چند بازیکن جدید در اختیار بگیرد. البته او در ذهن خود سه بازیکن را برای کنار گذاشتن از لیست تیمش نشان کرده بود ولی خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، قضیه لو رفت.
بال راست و دو گزینه مهم
یکی از پست‌هایی که سرمربی پرسپولیس در آن احساس نیاز می‌کند، مهاجم بال سمت راست است. یک وینگر تا بتواند دستورات کادرفنی را بدون ایراد انجام دهد. در ابتدای فصل، برانکو در این پست از وجود هادی نوروزی بهره می‌برد و هادی آنقدر در پازل تاکتیکی برانکو به خوبی جا افتاده بود که سرمربی پرسپولیس اصلاً احساس نیاز نمی‌کرد اما پس از فوت ناگهانی هادی، این پست به معضلی اساسی بدل شد. در این مدت، محسن مسلمان، میلاد کمندانی، علی علیپور، جری بنتسون، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده به همراه امید عالیشاه هر کدام برای دقایقی در بال راست بازی کردند اما هیچ کدام نتوانستند جای خالی نوروزی را پر کنند یا اگر هم پر می‌کردند، پست‌های تخصصی‌شان خالی می‌ماند. مثل بنتسون که اصولاً یک مهاجم هدف است، در سمت راست بد بازی نمی‌کرد اما در ارسال روی دروازه ضعف داشت و حضورش به عنوان وینگر، دست برانکو را از داشتن یک مهاجم نوک و جانشین مهدی طارمی خالی می‌کرد. برانکو برای حل این مشکل، دو گزینه را به باشگاه معرفی کرده بود. نفر اول، شاهین ثاقبی مهاجم تراکتورسازی تبریز است که دوران خدمت سربازی‌‌اش در نیم‌فصل به اتمام می‌رسد و می‌تواند تیم جدید خود را انتخاب کند. نفر دوم محمدرضا خلعتبری است. مهاجمی که در فصل سیزدهم برای پرسپولیس بازی کرده بود و حالا پیراهن سپاهان را به تن دارد. البته مشخص نیست آیا خلعتبری حاضر است به پرسپولیس بپیوندد یا نه اما برانکو روی این دو مهاجم نظر مساعد دارد.
نیم نگاه به کاپیتان
از سوی دیگر برانکو مترصد شنیدن یک خبر خوب است. او دوست دارد محمد نوری را دوباره در پرسپولیس ببیند. البته در زمان نقل و انتقالات پیش از شروع فصل، برخی از مسئولان باشگاه شهادت می‌دهند که برانکو شخصاً نام نوری را از لیست اولیه‌‌اش خارج کرد اما وقتی متوجه شد که باشگاه نمی‌تواند یک هافبک خلاق دیگر به کار بگیرد، پشیمان شد و نوری را به لیست خود برگرداند اما در شرایط فعلی، برانکو نظر مساعدی روی بازگشت کاپیتان نوری از باشگاه مسیمیر قطر به پرسپولیس دارد. حتی در مصاحبه‌ای گفته: «نظر من در مورد محمد نوری کاملاً واضح است. هر مربی دیگری هم جای من بود، این بازیکن را انتخاب می‌کرد زیرا می‌توانیم از هوش بالا، قدرت مانور، تکنیک و توانایی گلزنی‌‌اش سود ببریم اما واقعیت این است که نوری با باشگاه قطری قرارداد دارد و حرف زدن در مورد حضورش در پرسپولیس، نسبی است.» به‌هر‌حال برانکو دوست دارد نوری برگردد تا بتواند تیم قدرتمندتری داشته باشد.
ترس از محرومیت‌های سوشا
بحث دیگری که در شایعات مطرح شد درخصوص وضعیت گلرها بود مبنی بر اینکه سوشا مکانی دروازه‌بان اول پرسپولیس مدام محروم می‌شود و از این رو نمی‌توان روی این بازیکن حساب کرد. از طرف دیگر، ایمان صادقی دروازه‌بان ذخیره سرخپوشان نیز به اندازه کافی مطمئن نیست که بتواند در هر بازی، عملکرد درخشانی داشته باشد و جای خالی سوشا را پر کند. از این رو، برانکو به توصیه آندری پانادیچ درخواست جذب یک دروازه‌بان دیگر را داشت. شنیده می‌شود پانادیچ در پایان نیمه اول دیدار ذوب‌آهن - پرسپولیس در اصفهان، از سرمربی سرخپوشان خواسته به دنبال دروازه‌بان باتجربه و مطمئنی باشد تا اگر سوشا باز هم محروم شد، پرسپولیس تا این حد نگران دروازه‌بان دوم تیمش نباشد. در این مورد نیز چند گزینه به پرسپولیسی‌ها معرفی شد. می‌گویند برانکو به دنبال جذب دروازه‌بانی است که در ابتدای فصل قرار بود به پرسپولیس بیاید اما بر سر مبلغ قرارداد با پرسپولیسی‌ها به توافق نرسید و راهی باشگاه دیگری شد اما حالا پشت‌سر یک دروازه‌بان آماده و قبراق ‌گیر افتاده و نمی‌تواند خودش را از نیمکت‌نشینی خلاص کند.
نقشه‌هایی که بر باد رفت
برانکو اصلاً تصور نمی‌کرد حرف‌هایی که به صورت محرمانه به یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس گفته، به سرعت برق و باد به‌دست رسانه‌ها برسد و تیتر اول روزنامه‌های کشور شود. البته او سه بازیکن دیگر را نیز نام برده بود که پست‌شان مشخص است اما نامی از آنها به میان نیامده و همه چیز در حد گمانه‌زنی است. به‌هر‌حال برانکو این روزها بسیار شاکی است که چرا نقشه‌هایش لو رفت. سرمربی سرخپوشان در اولین اقدام خود، همه چیز را تکذیب کرد و در مصاحبه‌ای کوتاه و چند جمله‌ای گفت: «من نمی‌دانم این نام‌ها از کجا آمده اما هیچ کدام صحت ندارد و چیزی نیست که من به آن فکر کنم.» اما در واقع برانکو با این کار، فرار به جلو کرد زیرا پس از این حرف‌ها نیز مشخص شد به صورت پنهانی برای سه بازیکن پیام‌هایی فرستاده شده بود تا در نیم‌فصل به پرسپولیس بیایند. حالا برانکو باید به فکر چاره دیگری باشد تا ماجرا را مختومه کند. او این روزها بسیار عصبانی است و به دنبال معرفی جاسوس می‌گردد. جالب اینکه خبر رسید برانکو می‌خواهد به زودی و به صورت مکتوب لیست خود را به باشگاه بدهد. تنها موضوع مهم در این لیست، اضافه شدن نام یک بازیکن آزاد است‌؛ بختیار رحمانی! بختیار تا نیم‌فصل باید به دنبال اتمام دوران خدمت سربازی‌‌اش در تراکتورسازی بماند اما پس از آن می‌تواند تیم فصل آینده‌‌اش را انتخاب کند. باید دید این بازیکن راهی استقلال که مذاکراتی با آنها داشته می‌شود یا به پرسپولیس می‌‌آید و شاگرد برانکو خواهد شد؟ بختیار به خاطر خدمت سربازی، مجبور بود یک نیم‌فصل در پادگان باشگاه تراکتورسازی تبریز خدمت کند و از سوی دیگر فصل قبل را به خاطر مصدومیت از ناحیه پارگی رباط صلیبی از دست داده بود. حالا آماده و سرحال است و شاید در نیم‌فصل دوم پرسپولیسی شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
لوکا ماریچ مدافع مد نظر برانکو ایوانکویچ