سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



برنامه‌های هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک اعلام شد


برنامه‌های هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک اعلام شد

باشگاه خبرنگاران/ مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو بر اهمیت آموزش مصرف منطقی دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها به کودکان با شیوه صحیح و بهینه تاکید کرد.

مهندس محمد هاشمی با اشاره به اینکه در فاصله هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک که توسط سازمان جهانی بهداشت (۱۶نوامبر تا ۲۴ نوامبر) (۲۵ آبان لغایت یکم آذر) بر آموزش شیوه مصرف صحیح دارو به کودکان توجه ویژه ای می شود، گفت: با همکاری کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو و معاونت های غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور اقدامات زیادی زیادی انجام داده است.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و افزود: در ساخت ۳ انیمیشن آموزشی؛ شناساندن انواع میکروب به کودکان، آموزش روش های پیشگیری از بیماری و انتشار عفونت و شیوه مصرف صحیح آنتی بیوتیک مدنظر قرار گرفته است.

هاشمی ادامه داد: تعداد ۲ کتاب و یک پاورپوینت داستان نیز تهیه گردیده و جهت ارائه این آموزش ها به دانش آموزان با آموزش و پرورش بسیاری از سازمان های منطقه ای آموزش و پرورش هماهنگ شده که فعالیت های آموزشی برای دانش آموزان داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم انجام مطالعات لازم در این حوزه گفت: با مسئولین دفتر تندرستی هماهنگ شده تا طی مطالعه ای که از هفته جاری آغاز می شود؛ بهترین شیوه ی آموزش برای مصرف منطقی آنتی بیوتیک انتخاب شود و از این پس در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو یادآور شد: این برنامه مطالعاتی در چند شهر کشور (فساء، بوشهر، کاشان و احتمالا کرمانشاه) به صورت پایلوت انجام خواهد شد، تا همکاران در دفتر تندرستی بین روش های مختلفی که سال هاست توسط کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو به کودکان در زمینه مصرف منطقی دارو و به ویژه آنتی بیوتیک ارائه می شود؛ یک روش انتخاب شود تا از آن روش در آموزش استفاده کنیم.


ویدیو مرتبط :
پروژه جهانی ساخت آنتی بیوتیک جدید