سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبر حزب کارگر انگلیس: برقراری ثبات در سوریه تنها راه مقابله با تهدیدات داعش است


  X  

رهبر حزب کارگر انگلیس: برقراری ثبات در سوریه تنها راه مقابله با تهدیدات داعش است

ایرنا/ جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر روز دوشنبه اظهار داشت که تنها راه مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش، حل وفصل بحران در سوریه و پایان بخشیدن به مسایل منطقه خاورمیانه است.
به گزارش ایرنا، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آی تی آن» انگلیس گفت: سووال اینجاست که آیا حمله [علیه سوریه] می تواند شرایط را تغییر داد؟ احتمالا نه. تنها راه برای حل این مشکل، حل وفصل سیاسی در سوریه است.
وی افزود: البته رسیدن به آن کار دشواری است. اما نشانه هایی از پیشرفت در گفت وگوهای روز شنبه به ویژه با حضور ایران، روسیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود داشته است.
کوربین تصریح کرد: جنگ همواره پدیدآورنده صلح نیست بلکه سبب تشدید ناآرامی و تلفات بیشتری خواهد شد.
رهبر حزب کارگر ادامه داد: البته من نمی گویم که با گروه تروریستی داعش پشت یک میز بنشینیم. عرض من این است که باید در سوریه حل وفصل سیاسی صورت گیرد که به موجب آن یک دولت متحد مستقر شود.
این سیاستمدار انگلیسی همچنین عنوان کرد که گسترش گروه تروریستی داعش این سووال را مطرح می سازد که چه جریانی از این گروه تروریستی حمایت می کند.
کوربین گفت: چه جریانی به داعش کمک مالی می کند؟ کیست که به آن ها اسلحه می دهد و برایشان فضا را امن کرده است؟ من فکر می کنم سووالات زیادی در این زمینه مطرح است.
وی همچنین از موضع گیری یک جانبه رسانه های انگلیسی در خصوص پوشش حملات تروریستی داعش در پاریس انتقاد کرد و گفت درحالی که هفته گذشته در جریان بمب گذاری بیروت 40 تن کشته و 97 تن نیز در آنکارا جانشان را از داده اند این مساله کمتر از سوی رسانه های گروهی انگلیس پوشش داده شد.
رهبر حزب کارگر افزود: البته آنچه در پاریس رخ داد تکان دهند بود. اما [...] رسانه های ما باید بتوانند آنچه در خارج از مرزهای ما رخ می دهد را گزارش کنند. جان انسان ها باهم فرق نمی کند.
جرمی کوربین، همچنین شنبه گذشته نسبت به کشته شدن 'محمد اموازی'، سلاح مشهور داعش نیز موضع متفاوتی را نسبت به سایر سیاستمداران انگلیسی اتخاذ کرد و گفت: بهتر بود وی به جای کشته شدن، محاکمه می شد.
وی گفته بود: به نظر می رسد محمد اموازی به جزای جنایت های وحشیانه اش رسیده است؛ اما خیلی بهتر بود که اگر وی از طریق محاکمه در یک دادگاه به جزای اعمالش می رسید.
کوربین پیشتر نیز در شبکه تلویزیونی 'پرس تی وی' در خصوص به هلاکت رسیدن اسامه بن لادن گفته بود که وی را ترور کرده اند و ‘این یک تراژدی روی یک تراژدی دیگر است’.
وی عنوان کرده بود: حمله به مرکز تجارت جهانی تراژدی بود، حمله به افغانستان و عراق هم تراژدی بود.
موضع گیری جرمی کوربین، که پیش از رسیدن به رهبری حزب کارگر فعال حقوق بشر و عضو گروه های ضد جنگ و خلع سلاح های هسته ای بوده است، حاکی از آن است که وی دیدگاه تردیدآمیزی را نسبت به ناآرامی های منطقه و دستاوردهای نظامی غرب در کسب موفقیت علیه آنچه ‘دشمنان جامعه بشریت’ خوانده می شود دارد.


ویدیو مرتبط :
حمله تخم مرغی به رهبر حزب انگلیس