سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چاقو مهم ترین ابزار وقوع جرم است


به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری فارس ، احمد رحمانیان روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از ضرب و جرح ناشی از سلاح سرد با اشاره به افزایش قابل توجه نزاع های فردی و دسته جمعی گفت: با مراجعه به صفحات روزنامه ها و محاکم قضایی و نگاهی به جرایم واقع شده، شاهد هستیم چاقو از مهم ترین ابزارهای وقوع جرم است؛ وسیله ای که این روزها در دسترس همگان وجود دارد و به راحتی کنار معابر هم فروخته می شود.
دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان فارس بیان کرد: بعضی نوجوانان و جوانان از جرم بودن حمل سلاح سرد آگاهی ندارند و با حمل آن احساس قدرت می کنند و متاسفانه با قرار گرفتن در شرایط نزاع به سبب وجود رفتار احساسی و عدم کنترل احساس خود موجب قتل یا انواع جراحات می شوند.
رحمانیان با ذکر این موضوع که مجازات حامل سلاح سرد، حبس از شش ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق می باشد افزود: سلاح سرد به هر نوع سلاحی اتلاق می شود که برای دفاع یا تهاجم مورد استفاده قرار بگیرد و از حیطۀ باروت، شلیک و انفجار گلوله خارج باشد.
وی ادامه داد: سلاح سرد به سه دسته سلاح سرد جنگی شامل انواع سرنیزه قابل نصب بر روی اسلحه های جنگی و انواع کاردهای سنگری، افشانه های گازی در انواع مختلف اشک آور، تهوع آور، خواب آور، بیهوش کننده، شوکرهای الکتریکی در انواع مختلف، انواع تفنگ و کلت بادی یا گازی شبه سلاح، انواع پرتاب کننده سوزن های آلوده به سموم بیولوژیکی و سلاح سرد غیرجنگی شامل انواع چاقو، زنجیر، پنجه بوکس، قمه و سلاح سرد شکاری شامل انواع تفنگ های شکاری ساچمه زن و گلوله زن، انواع اسلحه های بیهوش کننده جانواران، انواع تفنگ و تپانچه خفیف، انواع تفنگ ورزشی اهداف پروازی و ثابت ساچمه زن تقسیم می شود.
این مقام قضایی افزود : جهت پیشگیری از جرائم ضرب و جرح باید در این زمینه اطلاع رسانی و آموزشهای جدی و گسترده تری در جامعه صورت گیرد.
وی خواستار نظارت بیشتر بر عرضه کنندگان سلاح سرد، بازرسی و کنترل نامحسوس از مناطق جرم خیز و همچنین رسیدگی در شعب ویژه قضایی شد.
6113

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیشگری از وقوع جرم