علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مشخصات فنی بزرگترین موشک هسته‌ای جهان/شیطان ۲ می‌تواند تگزاس را نابود کند


دانش > فناوری - رسانه‌های غربی این روزها از آماده شدن روسیه برای آزمایش مهم موشک قاره پیمای بالستیکی جدید آر اس 28 موسوم به سارمات حرف می‌زنند که قرار است جایگزین موشک آر 36 ام موسم به ساتانا (شیطان) شود. موشکی که به شیطان ۲ مشهور شده اما چه مشخصاتی دارد؟

موشک بالستیک قاره پیمای سارمات، توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی را دارد. پیش بینی می‌شود این موشک در سال ۲۰۱۸ به نیروهای مسلح روسیه تحویل شود.

این موشک صد تنی از سوخت مایع استفاده می‌کند و از سکوی پنهان شده در زیر زمین شلیک می‌شود. موشک سارمات می‌تواند کلاهک‌هایی را به وزن ده تن را حمل کند.این موشک مافوق صوت از جمله دارای مسیر حرکت غیر قابل پیش بینی و قابلیت مانور دهی است. برد موشک سارمات به آن امکان می‌دهد نه فقط از نزدیک ترین مسیر بلکه از طریق قطب جنوب و قطب شمال به امریکا برسد.

سوخت این موشک به اندازه‌ای است که می‌تواند فاصله قطب شمال تا قطب جنوب را طی کند و بیش از یازده هزار کیلومتر در هوا باقی بماند. تغییر ارتفاع، سرعت و مسیر حرکت این موشک امکان پذیر است.قدرت موتورهای این موشک تقریبا به اندازه قدرت موشک های فضایی سفینه بر است.

سر جنگی بزرگ موشک سارمات برای حمل 10 کلاهک سنگین یک تنی و یا 15 کلاهک 750 کیلویی که سبک تر است، و یا ترکیبی از هر نوع کلاهکی ساخته شده است.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
بزرگترین موشک هسته ای جهان topol-M