سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگیری 3 شکارچی متخلف در تکاب


محمدرضا صادقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی منطقه شکار ممنوع تکاب به سه نفر شکارچی متخلف مشکوک شده و اقدام به دستگیری آنان کردند.

وی افزود: این متخلفین بدون رعایت قوانین و مقررات شکار و صید با یک قبضه اسلحه شکاری ته پر اقدام به شکار یک قطعه کبوتر کرده  بود که با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در ارتفاعات روستای قوشخانه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ماموران یگان حفاظ محیط زیست شهرستان تکاب در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متخلفین به مقامات قضایی معرفی کردند.

صادقیان اضافه کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب با آمادگی کامل در طول شبانه روز از عرصه‌های طبیعی ‌و حیات وحش پاسداری و حفاظت می‌کنند و با متخلفین و معترضین به این نعمت الهی برخورد قاطع و قانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست تکاب آماده هر گونه دریافت گزارشات مردمی در خصوص تعرضات زیست محیطی آلودگی‌های زیست محیطی و شکار و صید غیرمجاز است و با متخلفان زیست محیطی برخوردی جدی خواهد شد.

به  گزارش فارس، تکاب یکی از شهرهای جنوب شرقی استان آذربایجان غربی است، این شهر از سمت شمال به شهرستان چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به شهرستان‌های بیجار، دیواندره و سقز در استان کردستان، از سمت غرب به شهرستان شاهین‌دژ، شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی محدود شده‌ است.

شهرستان تکاب بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال 1385 خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام‌های مرکزی و تخت سلیمان، یک شهر (تکاب) و 6 دهستان بوده‌ است.

تخت سلیمان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است؛ همچنین مهر موبد موبدان که روی آن نقوش اساطیری حک شده و بیش‌تر در ستایش آب (آناهیتا) و آتش است، در تخت سلیمان کشف شده‌است.

انتهای پیام/61003/و30


ویدیو مرتبط :
درگیری مسلحانه محیط بانان با شکارچی متخلف