سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسیج تفکر جهادی و انقلابی برای حفظ ارزش های انقلابی است


سرهنگ محمد زهرائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم از مبانی اعتقادی نظام است و مقاومت در این راه وظیفه بسیج و آحاد مردم و دولتمردانن است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از مطالبه های مقام معظم رهبری است و باید از حالت شعار خارج و شکل عملیاتی داشته باشد که از 20 سال گذشته، نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری، در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بوده است.
وی یادآور شد: زیربنای اقتصاد، فرهنگ است و اگر بخواهیم در این زمینه مقاوم شویم ابتدا باید در سیاست و فرهنگ مقاوم باشیم.
زهرائی افزود: اقتصاد مقاومتی خود اتکایی فکری به دنبال داشته و باعث ایجاد اعتماد بیش از پیش مردم به نظام می شود.
وی به رتبه پایین کشور در حوزه کسب و کار اشاره کرد و افزود: ما از بین 190 کشور رتبه 131 را در حوزه کسب و کار داریم که این رتبه در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
وی همچنین به رتبه بالای واردات اقلام غیرضروری مثل لوازم آرایشی اشاره کرد و یادآور شد: رتبه این واردات غیرضروری بالاست در صورتی که در حوزه تولید و صادرات که موجب خود اتکایی و درون زایی می شود رتبه مناسبی نداردیم.
زهرائی اظهار کرد: در مباحث اعتقادی مثل محرم و صفر مردم حضور پرشور دارند و با جان و دل، وحدت ملی با اجتماع عظیم مردم، خود را نشان می دهد که باید در زمینه اقتصاد هم مردم به وحدت برسند و کمک به تولید داخلی کنند تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم نهادینه شود.
وی گفت: مردم هنوز در اقتصاد به درستی مشارکت داده نشده اند و اگر فضا مناسب باشد و زمینه درآمدزایی برای آنها باشد اقتصاد با مشارکت مردم، شکوفا می شود.
این مسئول افزود: باید به دنبال شناسایی و استفاده از ظرفیت های مردم روستاهای استان، برای سرمایه گذاری باشیم تا اقتصاد مقاومتی در استان محقق شود.
وی به ظرفیت های مغفول مانده در استان اشاره کرد و افزود: معادن خراسان جنوبی یکی از اولویت های توسعه استان است و در حوزه کشاورزی محصولات عناب و زعفران و زرشک از دیگر ظرفیت هاست.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و آن را به قوت تبدیل کنیم و جلو راه های نفوذ سیاسی و فرهنگی را بگیریم تا به خودکفایی برسیم.
وی به برقرای رابطه اقتصادی با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: اگر از این ظرفیت ها به درستی بهره برداری شود بسیاری از مشکلات اقتصادی استان رفع می شود.
زهرائی گفت: باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی و ستاد فرماندهی در استان شکل بگیرد تا همه فعالیت ها همسو و هماهنگ شود.
وی یادآور شد: این ستاد ابلاغ شده، هنوز ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استانداری شکل نگرفته و بسیج سازندگی چون یک دستگاه اجرائی بین بخشی است آمادگی دارد دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد تا ضمانت اجرایی پیگیری طرح ها برود.ک2
2047/7559/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفکر و حرکت انقلابی