تکمیل حفاری خط 6 مترو تهران تا پایان مهرماه 95


شهردار تهران گفت: به دنبال این هستیم که تا پایان مهر ماه 95 حفاری خط 6 مترو تهران را با لاینینگ تکمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اولین اتصال مقطع حفاری تونل خطه شمال خط 6 مترو تهران با بیان این‌که در ادامه فعالیت‌های مترو دو خط 6 و 7 باقی مانده است، اظهار داشت: خط 6 و 7 از خط‌های شرق و جنوب شرقی و همچنین از مسیرهای پر تردد شهر تهران عبور می کند.

وی با بیان این‌که خط 6 و 7 به سمت شمال و شمال غربی می‌رود، افزود: با همه‌ی سختی‌ها و مشکلات امیدواریم بتوانیم 63 کیلومتر مترو را تا پایان برنامه مدیریت شهری در کنار 180 کیلومتر خطوط مترو داشته باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر این‌که برای حفاری جنوب شهر تهران تا به امروز با دستگاه tbn 6 کیلومتر حفاری انجام شده است، تصریح کرد: نوع حفاری و طراحی با یکدیگر متفاوت بوده اما کارها با سرعت در حال انجام است.

قالیباف با بیان این‌که 22 کیلومتر حفاری از خط 6 مترو تهران از میدان سپاه به سمت هفت‌تیر، بلوار کشاورز بوستان لاله تا ژاندارمری و شهر زیبا است ،یادآور شد: حفاری‌ها به سمت کن و کن سولقان به روش دستی انجام می‌شود به همین دلیل امیدواریم با 62 جبهه کاری که در این خط فعالیت می کنند بتوانیم تا مهر ماه سال 95 حفاری را به صورت لاینینگ تکمیل کنیم.

وی با بیان این‌که خط 6 مترو تهران 27 ایستگاه دارد، گفت: به دنبال این بودیم که تا پایان سال 95، 17 ایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم اما با تغییر برنامه تا پایان سال 95، 18 ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار تهران با تاکید براین‌که براساس طراحی‌ها و برنامه ها هر 2 و نیم دقیقه مسافران در ایستگاه‌های خط 6 مترو تهران جابه‌جا خواهند شد ،تصریح کرد: با این طراحی بیش از 1 و نیم میلیون مسافر در روز توسط خط 6 جابه‌جا خواهند شد.

قالیباف با بیان این‌که در سال 96 خط 7 مترو و در سال 95 خط 6 مترو تهران وارد مدار خواهد شد، تاکید کرد: این دو خط بیش از 50 ایستگاه دارند و می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به آرزوی خود برای مردم کشور در سال 95 افزود: امیدوارم امید همه ی مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی تحقق یابد و دولت بدون هیچ شکی گام‌های اولیه و اساسی برای حل معضل اقتصادی کشور بردارد چرا که معیشت زندگی مردم تحت تاثیر این امر است.

قالیباف با تاکید بر این‌که با افزایش خطوط مترو 13 سنت در افتتاح ملی صرفه‌جویی می‌شود، تصریح کرد: با این امر می‌توانیم معضل آلودگی شهر تهران را کاهش دهیم.

انتهای پیام / 


ویدیو مرتبط :
افتتاح خط 3 مترو تهران