سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آثار برگزیده «نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» نمایش داده شد


ایبنا/ نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر در حالی در فرهنگستان هنر برپاست که در یکی از بخش‌های خود به نمایش آثار برگزیده نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران پرداخته‌است.

در این نمایشگاه، مجموع 160 اثر برتری که به مرحله دوم داوری راه یافته بودند، به نمایش گذاشته شده است. از میان این آثار 5 برگزیده و 12 اثر شایسته تقدیر شناخته شده‌اند که در بخش ویژه نمایشگاه تخصصی کتاب هنر ایران، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نخستین سالانه طراحی کتاب ایران، به همت موسسه خانه کتاب و با هدف بررسی و معرفی بهترین طراحی های کتاب در سه سال گذشته (91 تا 93) مهر ماه امسال فراخوان خود را اعلام کرد. در مجموع 938 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه سالانه تعداد 160 اثر به مرحله دوم راه یافت؛ در مرحله نهایی داوری، از میان 160 اثر، 5 اثر به عنوان آثار برگزیده شد. در بخش‌های طراحی جلد بزرگسال، یک اثر، در بخش طراحی کلی کتاب، یک اثر، در بخش طراحی کلی کتاب نوجوان، دو اثر به طور مشترک و در بخش طراحی فونت نیز، یک اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

همچنین از بین 160 اثر راه یافته به مرحله نهایی، 12 اثر به عنوان آثار شایسته قدردانی شناخته شد که اسامی این آثار و خالقان آنها توسط هیأت داوران و دبیر علمی سالانه، دکتر کامران افشارمهاجر اعلام شد. گفتنی است بررسی کتاب ها از دوره های آینده به صورت سالانه انجام می گیرد.

بنابراین گزارش، نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر ایران نیز حاصل همکاری موسسه خانه کتاب و فرهنگستان هنر است که در روز 23 آبان ماه و همزمان با افتتاحیه هفته کتاب گشایش یافت. در این نمایشگاه هفت هزار عنوان کتاب داخلی و سه هزار عنوان از جدیدترین کتاب‌های خارجی با تخفیف‌هایی بین 15 تا 35 درصد، به مخاطبان عرضه می‌شود. 40 ناشر داخلی و 20 ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر ایران، به مدت یک هفته و از ساعت 10 تا 18 در محل فرهنگستان هنر برپاست. علاقه مندان برای بازدید از کتاب های تخصصی هنر و همچنین مشاهده و بررسی آثار برگزیدگان نخستین سالانه هنر طراحی ایران، می توانند به فرهنگستان هنر ایران به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از تقاطع آیت الله طالقانی مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
اسلاید آثار برگزیده فراخوان سراسری طراحی لوگوی حامی هنر