سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابو مرزوق: انتفاضه سوم مکمل مبارزه برای آزاد سازی سرزمین فلسطین است


به گزارش ایرنا، ابومرزوق روز یکشنبه در در جریان بازدید از « عین الحلوه» اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر صیدا در جنوب لبنان، خواستار گسترش دامنه انتفاضه ملت فلسطین و تشکیل فرماندهی یکپارچه و حمایت سیاسی از آن شد.
وی در جریان این بازدید با مقامات گروه های ملی و اسلامی فلسطین و نمایندگان کمیته های مردمی، موسسات و تشکل های فلسطینی با حضور مسئولان حماس در لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که انتفاضه فلسطین تکمیل کننده روند مبارزات ملت فلسطین در راه آزاد سازی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست ها و بازگشت آوارگان به وطن خود است.
ابو مرزوق با تاکید بر این که حل مشکلات و اختلافات داخلی فلسطین جز از طریق آشتی واقعی ممکن نیست، شکاف و اختلاف های داخلی را مانعی بر سر راه آشتی ملی دانست.
وی گفت: ما صرف نظر از اختلافاتی که در برنامه های سیاسی و دیدگاه های گروه های فلسطینی وجود دارد، اهتمام زیادی به وحدت ملی داریم.
عضو دفتر سیاسی حماس با ابراز خرسندی از بازدید از اردوگاه عین الحلوه که نماد ایستادگی ملت فلسطین و حق بازگشت آوارگان به شمار می رود، تصریح کرد که قوانین کشورلبنان آوارگان فلسطینی را از حق تملک، کار و ارث بردن محروم می کند و این یک ظلم اجتماعی است.
ابو مرزوق با تاکید بر وحدت موضع گروه های فلسطینی خواستار حفظ امنیت و آرامش در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان شد و انفجارهای تروریستی اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت را توطئه ای برای بر هم زدن رابطه فلسطینیان و لبنانی ها دانست.
وی تاکید کرد که اگر درایت رهبران و مقامات مخلص نبود، حوادث خطرناکی رقم می خورد.
علی برکه نماینده جنبش حماس در لبنان پیشتر در گفت وگو با ایرنا، اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را که یک روز پس از انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البرجنه ایراد شد ، بسیار مهم دانست و گفت: سید حسن نصرالله به هدف داعش پی برد و در سخنان خود تاکید کرد که مردم بی گناه فلسطین هیچ ارتباطی با این جنایت ندارند و هدف اصلی این گونه اقدامات جنایتکارانه، ایجاد فتنه بین لبنانی ها و فلسطینی ها و بین اهالی ضاحیه و اردوگاه برج البراجنه و سایر اردوگاه های فلسطینی است.
برکه به فرازهایی از سخنرانی دبیرکل حزب الله اشاره کرد و گفت که دبیرکل حزب الله خواستار ناکام ساختن عاملان انفجارهای تروریستی انتحاری ( گروه های تکفیری و رژیم صهیونیستی) دردستیابی به اهداف فتنه انگیزانه شد و بر تقویت روابط با فلسطینی های مقیم لبنان و بهبود اوضاع اردوگاه ها نه فقط در بعد امنیتی بلکه از حیث اجتماعی ، انسانی و اقتصادی دعوت کرد.
درانفجارهای تروریستی انتحاری منطقه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت که گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، 44 انسان بی گناه لبنانی، سوری و فلسطینی شهید و بیش از 240 تن زخمی شدند.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تلاوت (کامل ) بسیار عالی حامد شاکرنژاد در اختتامیه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین (فلسطین از نحر تا بحر)ه با اشک حضار ه