علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رشد ۸۶ درصدی صدور مجوز استاندارد برای واحدهای تولیدی اردبیل


به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی عصر سه شنبه در جلسه کمیته بررسی پروانه کاربرد علامت استاندارد در اردبیل اضافه کرد: طی ماهه اول امسال بالغ بر ۳۹ مجوز استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که نسبت به سال قبل در این مدت رشد مطلوبی نشان می دهد.

وی استانداردسازی و حمایت از تولیدات استانی را از مهمترین اهداف در صدور این پروانه های کاربردی عنوان کرد و متذکر شد: در این مدت ۲۹۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز در استان تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه پبش بینی می شد در این مقطع  ۱۹۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید شود، ادامه داد: در این خصوص نیز رشد ۱۱۵ درصدی را شاهد بوده ایم.

وی تمدید پروانه را در بحث تولیدات اجباری یا تشویقی حوزه های مختلف برشمرد و متذکر شد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بنا بود تا پایان سال ۲۶۰ فقره پروانه واحدهای تولیدی تمدید شود.

علایی با اشاره به اعمال کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه برداری تصادفی از تولیدات برای تمدید پروانه های کاربردی علامت استاندارد تاکید کرد: واحدهایی که در طول سال استانداردهای تعیین شده در خط تولید را رعایت کنند پروانه آنها برای سه سال تمدید می شود.

وی نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد را از وظایف این مرکز برشمرد و تحقق بند ۲۴ سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور را در سایه توسعه استانداردسازی دانست.


ویدیو مرتبط :
رشد 78 درصدی صادرات کالاهای تولیدی خراسان شمالی