سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اشعاری که هنرمندان سوری تقدیم رهبر ایران کردند +فیلم


گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ؛

«در روح تو قداستی‌ست... در چشمانت امید..

دستانت مشغول کار و ... در کلامت، فرمانی‌ست که مُطاع».

اینها [ترجمه] ابیات شعری* است که هنرمند سوری، سفیر حُسن‌نیت سابق «یونیسف» در خاورمیانه و آفریقا در وصف رهبر انقلاب «آیت الله علی خامنه‌ای» و در تقدیر از ایشان در حمایت از سوریه خواند.

«درید لحام» روز سه‌شنبه (26 ژانویه) در مراسم «رفقای راه شهادت» با درود فرستادن بر رهبر ایران اشعار بالا را در وصف ایشان خواند و گفت: عشق تقدیم شما باد. تقدیر و احترام ملتی مقاوم و ارتشی سختکوش تقدیم شما. زنده باد ایران، زنده‌ باد سوریه.

لحام در سخنانی از کمک‌های ایران به سوریه حمایت کرد و خطاب به رهبر ایران گفت:‌ قداست خاک وطنمان با عروج برخی مردان تو به آسمانش، بیشتر شده است.

این مراسم به همت گروه «سوریه آینده» (سوریا المستقبل) و کمپین «الفنیق السوری» و با حضور شماری از هنرمندان سوریه از جمله «نجدة انزور» کارگردان سوری برگزار شد.

انزور نیز در این مراسم در سخنانی از رهبر ایران تقدیر کرد و گفت:

«از حرف‌هایت امید می‌گیریم و از صلابتت قدرت..

ای که در حمایت از مظلوم مقابل استکبار می‌ایستی..

فرزندان و برادرانت آمده‌اند اینجا و الان اینها سرورند». **

درید لحام از جمله هنرمندان معروف سوری است که از ابتدای بحران عناصری که مقابل نظام این کشور ایستادند «فریب‌خورده» توصیف و حمایتش از دولت را اعلام کرد و گفت که اگر روزی بشار اسد از قدرت سقوط کند، از تابعیت سوری خود صرف‌نظر می‌کند».

 

گفته می‌شود لحام از جمله بازیگرانی محبوب در سوریه است که به نوعی به دلیل بازی در فیلم‌هایی مانند «کأسک یا وطن» و «شقایق نعمان»، نماد میهن‌دوستی و حمایت از حقوق مردم است.


درید لحام


نجدة انزور

 

انتهای پیام/ص

* «فی روحک القداسة، فی عینیک الأمل، فی یدیک العمل، وفی کلامک أمر یُلبّى»

** «من کلماتک نستمد الأمل من حزمک نستمد القوة، یامن یقف فی صفوف المظلومین فی وجه الاستکبار، أبناؤک وإخوتک أتوا إلینا، الآن هم السادة»

 

http://fna.ir/TVCM7D


ویدیو مرتبط :
گروه ایران و هنرمندان (تقدیم به هنرمندان .عیدتان مبارک)