درمان پاشنه های ترک خورده - آکا


آکایران :برخلاف باور عموم، پاشنه های ترک خورده توسط پوست خشک ایجاد نمی شوند. این وضعیت نشانه مراقبت نادرست از پاها است. پاشنه ی ترک خورده که به شقاق پاشنه نیز معروف است، بر بالاترین لایه ی پوست یعنی اپیدرم تأثیر می گذارد. هنگامیکه پوست، پوسته پوسته و خشک می شود، این شکاف ها عمیق تر می شوند. در نهایت، این ترک ها به لایه درم خواهند رسید و باعث درد، التهاب و عفونت های جدی می شوند.

بنا به گزارش آکاایران : به گفته کارشناسان سلامتی، بیماران دیابتی و افراد چاق یا دارای اضافه وزن، در برابر این مشکل پوستی بیشتر از بقیه افراد آسیب پذیر هستند. درمان پاشنه های ترک خورده مستلزم هیدراتاسیون عمیق تر و قوی تر است.

علائم و نشانه های پاشنه های ترک خورده

شایع ترین علائم پاشنه های ترک خورده، نقاط فلس مانند روی پاشنه ها و التهاب است. همچنین، پاشنه ها قرمز و خارش دار می شوند. همانطور که این وضعیت پیشرفت می کند، این شکاف ها عمیق تر می شوند. هنگامیکه این اتفاق می افتد لایه بالایی پوست ترک می خورد و باعث ایجاد شکاف های دردناک می شود. این امر منجر به خون ریزی، التهاب و در نهایت عفونت قارچی می گردد.

موزهای رسیده

موزهای رسیده به طرز شگفت آوری مرطوب کننده هستند. آن ها یک درمان عالی برای پاشنه های بسیار خشک می باشند. در یک کاسه تمیز یک موز رسیده را له کنید. موز له شه را مستقیما روی پاشنه های تمیز بمالید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا پوست روی پاشنه ها نرم شده و از ترک خوردگی جلوگیری شود.

مطلب مرتبط:  نکاتی برای صورتی نگه داشتن لب ها

آووکادو نیز درست مانند موز، یک درمان عالی برای پاشنه ها و پاهای بسیار خشک می باشد. در یک کاسه تمیز، یک آووکادوی رسیده را له کنید و حدود نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید و این خمیر را روی پاشنه های تمیز بمالید. بگذارید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. این درمان پا را دو یا سه بار در هفته انجام دهید و بعد از هر جلسه، پاشنه ها را لایه برداری کنید.

عصاره لیمو به طور مؤثر پاشنه ها را نرم کرده و رنگ پوست را نیز یکنواخت می کند. اسید سیتریک موجود در آبلیمو نیز به ترمیم کمک کرده و سلول های مرده ی پوست را از بین می برد. برای درمان پاشنه های ترک خورده ، ۲ قاشق چای خوری آبلیمو را روی پاشنه ها بمالید و بگذارید حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. بعد از آن، از یک اسکراب پا و لوسیون استفاده کنید تا پاشنه ها صاف و نرم شوند.

عسل

عسل از مدت ها پیش برای رفع ترک پاشنه مورد استفاده قرار می گیرد.عسل، رطوبت را به داخل لایه های عمیق پوست می کشد و باکتری ها را نیز از بین می برد. برای استفاده ازعسل به عنوان درمانی برای پاشنه های ترک خورده، حدود یک فنجان عسل خام را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید. پاها را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در این آب فرو ببرید. برای جدا کردن سلول های مرده پوست، پاشنه ها را با ملایمت لایه برداری کنید و در پایان، یک لایه ضخیم لوسیون پا بمالید.

مطلب مرتبط:  ۳ نکته برای زیبایی نوجوان ها

روغن نارگیل فوق بکر

روغن نارگیل فوق بکر، نه تنها پوست را هیدراته می کند بلکه از عفونت پوست جلوگیری کرده و در عین حال به ترمیم پوست سرعت می بخشد. این ماده یک درمان عالی برای موارد شدید ترک پاشنه است. فقط چند قطره روغن نارگیل را روی هر پاشنه بمالید و حداقل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، یک جوراب بپوشید و در طول شب آن را به پا داشته باشید. صبح روز بعد، پوست را با ملایمت لایه برداری کنید. این کار را هر شب انجام دهید تا پوست ترمیم شود. می توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید تا به همان نتایج دست یابید. برای اثربخشی بیشتر، یک کپسول ویتامین E را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.


ویدیو مرتبط :
ورزش جهت درمان درد پاشنه وخار پاشنه ودرد کف پا-دکتردقاق زاده