سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناتوانی شورای امنیت در جلوگیری از صدور تروریست‌ها و منع پخش شبکه‌های فتنه‌گر


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بشار الجعفری تصریح کرد با وجود تمام جلساتی که شورای امنیت برگزار و قطعنامه‌هایی که صادر می‌کند، این نهاد در جلوگیری از صدور تروریست‌ها، تسلیح آنها، کنترل مرزها و منع پخش شبکه‌های ماهواره‌ای تحریک‌کننده به کشتار و جنگ در سوریه ناتوان است.

وی در سخنانی در نشست شورای امنیت با موضوع«خطراتی که صلح و امنیت بین المللی را در نتیجه اقدامات تروریستی تهدید می‌کند و مقابله با افکار و  ایدئولوژی‌های تروریسم» گفت پس از گذشت پنج سال و اندی از ترور احکام منشور و اصول قوانین بین المللی و روابط  دوستانه و حسن همجواری در سرزمین سوریه و پس از به‌کارگیری تمام شیوه‌ها و وسایل برای ویرانی سوریه و زیرساخت‌های آن که از تروریسم و گمراه‌سازی رسانه‌ای و جذب جنگجویان تروریست بیگانه و مزدور از گوشه و کنار جهان و تسهیل استفاده گروه‌های تروریستی از مواد شیمیایی تا تجارت با خون و رنج و امیدهای آوارگان و رانده‌شدگان و ساختن معارضان خارجی کینه‌توز نسبت به وطنشان و همپیمان با دزدان دنیا و حامیان تروریسم و جنایت آغاز شده است، پس از این همه اقدام، باید به کسانی که در شعله‌ور کردن بحران و طولانی کردن آن در کشورم دست دارند، بگویم دستان خود را از کشورم سوریه بیرون بکشید و از گمراه‌سازی و فریب افکارعمومی دست بردارید و به دخالت در امور داخلی ما تحت  عناوین بیهوده که بی‌ اساس بودن آن در عراق، سوریه، لیبی و بسیاری از کشورهای دیگر اثبات شده است، پایان دهید.

الجعفری با  ابراز همدردی با ملت‌های عراق و مصر به سبب اقدامات تروریستی خونین اخیر که ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت، افزود شورای امنیت از ابتدای آنچه بحران سوریه خوانده است، صدها جلسه برگزار کرده و ده‌ها قطعنامه و بیانیه صادر کرده است و سازوکارهایی برای حقیقت‌یابی شکل داده است، ولی با وجود این همه اقدام، از تحرک جدی حتی با یک گام برای فشار بر حامیان تروریسم برای جلوگیری از صدور تروریست و مزدور بیگانه به سوریه و عراق و کنترل مرزها و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و  توقف درمان آنها در بیمارستان‌های اسرائیلی و ترکیه‌ای با پول‌های قطری و منع پخش شبکه‌های مغرض که از عربستان و قطر، ترکیه و انگلیس به تروریسم طایفه‌ای و مذهبی تحریک و تشویق می‌کنند، ناتوان است.

الجعفری تاکید کرد سوریه بارها بر حمایت کامل و جدی خود از مقابله با  تروریسم و ایدئولوژی مسموم و برای اعتلای ارزش‌های صلح و گفت‌‌وگو و احترام به تنوع دینی، فکری و فرهنگی تاکید کرده است.

وی افزود ما همچنان تاکید می‌کنیم که تروریسم خطرناک‌ترین چالشی است که جهان امروز با آن روبرو است، تروریسم دشمن مشترک تمام انسان‌هاست و این مسئله مستلزم عمل کردن سازمان ملل و شورای امنیت به مسئولیت‌های خود در هماهنگی و تقویت همکاری بین المللیدر زمینه مبارزه با تروریسم است.

وی افزود این هماهنگی و همکاری باید به دور از معیارهای دوگانه و گزینشی و صف بندی باشد، زیرا معقول نیست که تروریست در فرانسه، بلژیک، اسپانیا، آمریکاف انگلیس، استرالیا و تونس تروریست باشد، در حالی که برخی دوست دارند تروریست‌ها را جهادی و گروه‌های مسلح و یا معارضه مسلح سوری بنامند و سلاح و پول به سوی آنها سرازیر کنند و از روادید و حمایت اطلاعاتی هم بهره‌مند شده و ورود آن به مرزهای سوریه و عبور به  داخل این کشور تسهیل شود.

وی با اشاره به حمایت‌های گسترده در سطح سیاسی، رسانه‌ای، مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها افزود اسرائیل،‌ترکیه، عربستان،‌قطر و اردن برای تروریست‌ها دو پایتخت یکی الرقه و موصل در سوریه و  عراق قرار داده‌اند.

به گزارش تسنیم،  الجعفری در ادامه سخنانش که در سانا منتشر شده است،‌تشکیل ائتلاف صوری از سوی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش را در راستای تکمیل کردن پروژه هرج و مرج سازنده دانست و آن را یک نمایش بیهوده توصیف کرد و گفت به جای این‌که ائتلاف موسوم به بین المللی، داعش تروریستی را هدف قرار دهد، زیرساخت‌های کشور سوریه را که متعلق به ملت آن است، به بهانه مبارزه با تروریسم ویران کرده است و چشمان خود را به روی تجارت داعش با ترکیه از طریق فروش نفت و آثار باستانی سوریه و صادرات آن به اسرائیل و کشورهای اروپایی بسته‌‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد نقاب از چهره حکومت‌‌های حامی تروریسم تکفیری در کشور من و منطقه و آفریقا کنار رفته است و تلاش‌های این حکومت‌های خون‌ریز با شکست روبرو شده و سریال دروغ‌گویی و ریختن اشک تمساح بر رنج‌های ملت سوریه به پایان رسیده، رنج و مصایبی که حکومت‌های مدعی مبارزه با تروریسم مسبب آن بوده‌اند که بسیاری از اسناد فاش شده ویکی‌لیکس بر نقش این دولت‌ها در هدف قرار دادن سوریه پس از اشغال عراق و ویرانی آن مهر تایید زده است.

وی افزود کسانی که داعش، جبهه النصره، القاعده، جیش الفتح، جیش الاسلام، احرارالشام، جند الاقصی، لواء‌السلطان مراد، حزب التحریر الترکستانی، بوکوحرام، الشباب، جبهه الانقاذ و ده‌ها گروه تروریستی مرتبط با القاعده را ایجاد کرده است و آنها را با سلاح و پول و آموزش و فتاوای و حمایت سیاسی و رسانه‌‌ای پشتیبانی می‌کنند و عناوین همچون خشونت سیاسی و جهادی برای آنها انتخاب می‌کنند تا از اتهام تروریسم مصون نگه دارند، آنها سردمدار بی‌چون و چرای تروریسم و در نتیجه دشمن مشترک تمام بشریت هستند.

وی گفت مقابله با  افکار مسمومی که این گروه‌های تروریستی و حامیانشان ترویج و تبلیغ می‌کنند، کمتر از مقابله با استفاده این گروه‌های تروریستی از سلاح‌ شیمیایی یا میکروبی نیست.

الجعفری تاکید کرد چشم پوشی از نقش ویرانگر حکومت‌های حامی تروریسم ممکن نیست، رژیم‌های سعودی و قطری از طریق نشر افکار وهابی تکفیری جاهلی افراطی و آموزه‌های پوشالی و تفسیرهای مشکوک از دین اسلام به اعراب و مسلمانان اهانت می‌کنند، همچنین این دو رژیم و نظام ترکیه به حمایت از تروریسم تکفیری فرامرزی و فراقاره‌ای و خونرزی در راستای خدمت به طرح‌های ویرانگرشان به زیان صلح و امنیت بین المللی اقدام می‌کنند.

وی همچنین بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه و دیگر اراضی اشغالی  عربی و پایان دادن به اقدامات اشغالگران قدس در حمایت از تروریسم تاکید کرد.

الجعفری تاکید کرد نباید به تروریست‌ها و حامیانشان به خاطر اقدامات جنایتکارانه‌شان پاداش داد.

وی همچنین از تسهیلات اروپا برای شهروندان ترکیه‌ای با استفاده ابزاری نظام ترکیه از آوارگان سوری انتقاد کرد.
انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شبکه های فتنه گر