سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری آزمون خبرگان/ سیدحسن خمینی نیامد/ حضور چند چهره سرشناس


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در آزمون در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم حضور یافتند.

آزمون خبرگان از ساعت 9 امروز (سه‌شنبه) با توزیع سوالات و بدون حضور چهره‌های سرشناس در دبیرخانه خبرگان در قم آغاز و درهای محل برگزاری آزمون بسته شد.


محل برگزاری آزمون خبرگان در قم

*حضور 6 داوطلب زن در آزمون

براساس این گزارش، راحله بلند اقبال و افسانه خدا رحم هم برای شرکت در آزمون وارد دبیرخانه خبرگان شدند.

البته غیر از نامبردگان 4 داوطلب دیگر زن هم برای شرکت در آزمون به دبیرخانه خبرگان مراجعه کردند.

سمیه طهماسبی مسئول شاخه زنان حزب اعتماد ملی هم جز بانوان شرکت کننده در این آزمون بود.


حضور داوطلبان زن در آزمون مجلس خبرگان

براساس این گزارش، این آزموش شامل سوالاتی پیرامون اصول فقه، کفایه، مکاسب و دیگر ابواب فقه است. در این آزمون 2 الی 3 سوال اجتهادی وجود دارد.

* آیت‌الله مدرسی‌یزدی از محل آزمون خبرگان بازدید کرد

براساس این گزارش، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از محل آزمون خبرگان بازدید کرد.

* محمدی: تشخیص شورای نگهبان در آزمون خبرگان برای همه ملاک است

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پس از شرکت در آزمون خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری امتحان برای داوطلبان براساس قانون است و آنچه شورای نگهبان تشخیص دهد ملاک عملکرد همه خواهد بود.

وی اضافه کرد: کیفیت سوالات آزمون خوب و مناسب بود و بستگی به سطح مطالعه افراد داشت.

*حضور سقای بی ریا در محل آزمون خبرگان

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی ریا سخنگوی جبهه پایداری هم در آزمون امروز خبرگان که در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، شرکت کرد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون علمی امروز بسیار عالی برگزار شد و جلسه منظمی تشکیل شده بود.

سقای‌بی‌ریا با بیان اینکه شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرد و این امتحان محک خوبی بود تاکید کرد:‌ مهم‌تر از این آزمون، امتحان شفاهی است. 

سخنگوی جبهه پایداری درباره حضور دبیرکل این جبهه در آزمون علمی خبرگان گفت: آقای آقاتهرانی شب گذشته گفته بود که برای شرکت در امتحان به قم می‌آید اما بنده وی را ندیدم.

وی درباره تصمیمات اصولگرایان برای انتخابات خاطرنشان کرد: ما ملتزم به تصمیمات شورای مرکزی اصولگرایان هستیم و به تعهداتمان پایبندیم و به هیچ عنوان لیست موازی نمی‌دهیم.

*حضور کمره‌ای در آزمون خبرگان

ربیع الله کمره‌ای عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم در آزمون امروز خبرگان حضور یافت.

*سیدحسن خمینی در آزمون شرکت نکرد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی هم که جز داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری از حوزه تهران بود در آزمون امروز شرکت نکرد.

عکسی در سایت‌های نزدیک به سیدحسن خمینی منتشر شده که در آن اعلام شده وی امروز و در زمان برگزاری امتحان علمی خبرگان، در حال تدریس بوده است.

*تمدید مجدد آزمون خبرگان تا ساعت 15:30

آزمون خبرگان که از ساعت 9 امروز (سه‌شنبه) آغاز شده برای دومین بار تا ساعت 15:30 تمدید شد. پیش‌تر زمان آزمون تا ساعت 14 تمدید شده بود.

*پایان آزمون پس از 2 بار تمدید

آزمون خبرگان که از ساعت 9 امروز آغاز شده بود پس از 2 بار تمدید در ساعت 15:30 پایان یافت.

*ابراهیمیان: شورای نگهبان برای هیچیک از داوطلبان خبرگان دعوتنامه ارسال نکرده/ اطلاعیه رسمی به منزله دعوت از تمام داوطلبان بود

به گزارش فارس، پس از اتمام آزمون خبرگان به سراغ سخنگوی شورای نگهبان رفتیم تا در گفت‌وگو با وی آخرین وضعیت آزمون و نظر شورا در این زمینه را جویا شویم.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  فارس، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم وصول دعوتنامه شرکت در آزمون علمی خبرگان رهبری توسط برخی کاندیداها، اظهار داشت: تأکید می‌کنم که شورای نگهبان برای هیچ‌یک از علما و فضلای محترم کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوتنامه شخصی و کتبی ارسال نکرده است، بلکه اطلاعیه رسمی فقهای شورای نگهبان به منزله دعوت رسمی از تمام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در آزمون علمی بوده است.

وی افزود: شورای نگهبان برای رعایت جانب احتیاط، علاوه بر اطلاعیه رسمی فقهای شورای نگهبان، پیامکی هم به شماره‌ تلفن‌های همراهی که در پرونده‌های داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری بود، ارسال کرد، اما وصول یا عدم وصول پیامک مذکور توسط داوطلبان خبرگان رهبری، تأثیری در اصل قضیه ندارد چون داوطلبان به موجب همان دعوتنامه کلی به آزمون فراخوانده شدند.

سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس تأکید کرد: مباحثی که در برخی رسانه ها در مورد ارسال یا عدم ارسال دعوتنامه به داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری مطرح شده، مهمل قانونی ندارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ISH717


ویدیو مرتبط :
‫خانومانه ترین کافه تهران با حضور چهره های سرشناس‬‎