سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زخمی شدن ده‌ها دانشجو در یورش مجدد نظامیان صهیونیست به طولکرم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، اداره دانشگاه فنآوری خضوری امروز دوشنبه به دنبال یورش مجدد نظامیان صهیونیست به این دانشگاه و شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت دانشجویان مجبور شد این دانشگاه را از دانشجویان تخلیه نماید.

همچنین درگیری های خشونت باری بین دانشجویان و نظامیان صهیونیست که وارد محوطه دانشگاه شده بودند، رخ داد و در نتیجه آن ده ها دانشجو در اثر استنشاق گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. همچنین تعدادی از دانش آموزان مدارسی که در مجاورت این دانشگاه قرار دارند، مصدوم شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته نیز به محوطه های دانشگاه خضوری حمله کرده و به داخل آن گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن ده ها دانشجوی فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

بر اساس این گزارش، در درگیری شدیدی که پس از حمله به دانشگاه میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست، 3 دانشجوی فلسطینی هم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

ساکنان الخلیل فردا تظاهرات برگزار می کنند

خانواده های شهدایی که رژیم صهیونیستی همچنان پیکرهای آنها را گروگان گرفته است، فردا سه شنبه تظاهرات گسترده علیه رژیم اشغالگر در مرکز شهر الخلیل برگزار می کنند و طی آن بازگرداندن پیکرهای شهدا را خواستار خواهند شد.

عبدالکریم القواسمی عموی شهید فضل القواسمی در این باره گفت که این تظاهرات فردا سه شنبه پس از اقامه نماز ظهر از مسجد الحسین به سمت میدان ابن رشید واقع در مرکز الخلیل برگزار خواهد شد.

وی اشاره کرد که این تظاهرات ها تا زمانیکه رژیم اشغالگر پیکرهای شهدا را آزاد کند، ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، رژیم اشغالگر پیکرهای 26 شهیدی را که از آغاز انتفاضه قدس در کرانه باختری به شهادت رسیده اند همچنان گروگان گرفته است که 13 نفر از این شهدا از ساکنان الخلیل، 10 نفر از اهالی قدس، یک نفر از ساکنان البیره، یک نفر از جنین و یک نفر نیز از ساکنان النقب است.

شمار شهدای انتفاضه به 80 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله امروز دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای انتفاضه قدس به 80 نفر و تعداد زخمی ها نیز به حدود 1248 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، با شهادت «رشا محمد عویصی» (23 ساله) به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق قلقیلیه شمار شهدای انتفاضه قدس که از اول اکتبر (40 روز پیش) آغاز شده است به 80 نفر رسید که 17 نفر از آنها را کودکان و 4 نفر را زنان تشکیل می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله همچنین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری به 61 نفر و نوار غزه 18 نفر رسیده است و همچنین یک جوان نیز در النقب واقع در اراضی اشغالی سال 1948 به شهادت رسیده است.

در این گزارش اشاره شده است که از آغاز انتفاضه قدس تا کنون 1248 شهروند نیز در اثر اصابت گلوله جنگی در کرانه باختری و نوار غزه زخمی شده اند و علاوه بر آن 1008 نفر نیز هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و در بیمارستان ها درمان شده اند.

گزارشات پزشکی نشان می دهد که بیش از 800 شهروند نیز در استان های کرانه باختری به صورت میدانی معالجه شده اند.

یورش مجدد شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

26 شهرک نشین صهیونیست امروز دوشنبه بار دیگر تحت حراست پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.فراس الدبس مسئول اطلاع رسانی اداره اوقاف اسلامی در قدس گفت که 26 شهرک نشین صهیونیست در دو نوبت صبح و ظهر از سمت باب المغاربه به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند. 

بر اساس این گزارش، تعدادی از شهرک نشینان سعی داشتند خود را به مقابل دروازه مسجد قبلی برسانند که درگیری هایی بین آنها و نگهبانان مسجد الاقصی به وقوع پیوست و نمازگزاران فلسطینی حاضر در مسجد الاقصی نیز برای مقابله با این شهرک نشینان فریاد الله اکبر سر دادند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به شهروند فلسطینی