سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سناتور آمریکایی: باید با روسیه و ایران وارد همکاری بشویم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از سناتورهای آمریکا به‌تازگی خواستار همکاری آمریکا با روسیه و ایران در انجام عملیات علیه گروه تروریستی داعش در خاک سوریه شد.

 نشریه اینترنتی «سی ان اس نیوز» در خبر امروز خود از مصاحبه «دایان فاینستاین» با این رسانه خبر داده است. فاینستاین، سناتور 82 سالۀ ایالت کالیفرنیا، در گفتگوی دیروز خود گفت: «لازم است در موضوع سوریه با ایران و روسیه وارد همکاری بشویم. در این صورت قادر خواهیم بود با دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در مورد بشار اسد، همه تمرکز خود را بر روی داعش معطوف کنیم.»

دایان گلدمن فاینستاین در ادامه با اشاره به آنچه اقدامات داعش درخصوص انفجار هواپیمای مسافربری روسیه، انفجار انتحاری در پایتخت لبنان و حوادث پایتخت فرانسه خواند، وقوع این دسته از تحولات را در طول یک ماه اخیر نشانه پیشروی این گروه و تغییر مواضع آنان دانسته است.

«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه (25 آبان) ضمن بیان عدم هماهنگی عملیات نظامی این کشور با روسیه، اعلام کرد ارتش آمریکا و شرکای آن تاکنون حدود 8 هزار حمله هوایی علیه مواضع داعش انجام داده‌اند.

کوک همچنین اضافه کرد: «به‌رغم وجود تفاهم متقابل میان ما و روسیه در اتخاذ تدابیری که از تداخل حملات هوایی جلوگیری می‌کند، برنامه‌ای برای هماهنگی و مشارکت با مسکو در این خصوص نداریم.»

باراک اوباما دیروز در جریان نشست خبری اجلاس گروه 20 در ترکیه، از تلاش کاخ‌سفید برای جلب مشارکت همه طرف‌ها در جهت رسمیت بخشیدن به وجود یک حزب مخالف میانه‌رو در داخل سوریه خبر داد. به گفته اوباما، ضرورت وجود این گروه، پایه‌ریزی برای تشکیل یک دولت انتقالی در آینده سیاسی سوریه است.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: «ما همچنین سعی داریم ضمن ماندن در کنار دوستان خود، همکاری با روسیه و ایران را بعنوان طرف دیگر توازن بیشتر کنیم و به آنها توضیح دهیم که در نهایت، سازمانی مانند داعش، بزرگترین خطر هم برای ما و هم برای آنها است.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
صحبت های سناتور دیوانه آمریکایی علیه ایران