گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



تشدید تلاش برای توسعه پایدار طبیعت گردی در کشور


مدیرکل دفتر توافق های ملی گردشگری و مسئولین ارشد استان گلستان بر تشدید تلاش برای توسعه پایدار طبیعت گردی در استان ها تاکید کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم اندیشی سه روزه کارشناسان طبیعت گردی استان های کشور به همت دفتر توافق های ملی گردشگری و کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری سازمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با محوریت روند راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و توسعه پایدار طبیعت گردی از تاریخ 11 لغایت 13 اسفند ماه جاری در محل «پارک ملی گلستان» برگزار شد.

پس از پایان این هم اندیشی، محمدعلی فیاضی مدیرکل دفتر توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی، ابراهیم کریمی مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به همراه معاونین و فرماندار شهرستان مینودشت و جمعی دیگر از مسئولین ارشد استان هر یک با بیان ارزیابی روند این گردهمایی، نتایج حاصل و تلاش برای ترسیم چشم انداز پیش رو در راستای حفاظت از داشته های طبیعی کشور را مثبت ارزیابی کردند.

در این نشست بر مواردی همچون تلاش فرابخشی و عزمی جزم برای پاسداری از ظرفیت های متعدد طبیعی کشور، آموزش نیروی انسانی و گردشگران جهت یادگیری آداب حضور در طبیعت، به کارگیری صحیح بسترهای طبیعی در توسعه صنعت گردشگری و در محوریت قرار دادن ابعاد توسعه پایدار در همه برنامه ریزی های اجرایی این حوزه تاکید شد.

در پایان این دیدار مدیرکل دفتر توافق های ملی گردشگری از مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حوزه فرمانداری استان گلستان و نیز مصطفی سخایی، مشاور کمیته ملی طبیعت گردی به منظور تلاش جهت هر چه پربار تر برگزار شدن این هم اندیشی با اهدای هدایا تقدیر و تشکر نمودند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
افتتاح پروژه "تلاش" توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور