سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درختان 750 ساله بلوط لرستان نیاز به حفاظت دارند


‌پدر بلوط لرستان گفت: درختان بام لرستان آبیاری نشده‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مظفر افشار در همایش روز هوای پاک در خرم‎آباد، بیان کرد: شعار توخالی مردم را زده می‎کند باید پشت هر شعاری عمل نیز باشد. دوستدار طبیعت بودن دردی از آن دوا نمی‎کند، در واقع ما فعال محیط زیست می‎خواهیم.

وی اضافه کرد: در استان هم انجمن‎های زیست محیطی فعال هستند و تا به امروز نیز خوب کار کرده‎اند.

افشار با اشاره به برنامه‎های ترویجی زیست محیطی که در 39 مدرسه استان انجام شده است، افزود: ما در مدارس به هر دانش‎آموز بیش از سه بذر بلوط دادیم که آنها را بکارند و این می‎تواند اقدام سازنده‎ای در جهت ارتقای فرهنگ زیست محیطی باشد.

پدر بلوط لرستان ادامه داد: 60 درصد اکسیژن هوا را درختان تولید می‎کنند و گرد و خاک آن را نیز می‎گیرند. نمی‎توانیم از ورود ریزگردها به کشور جلوگیری کنیم اما با کاشت درخت می‎توانیم باعث تلطیف هوا شویم.

وی اظهار کرد: هم اکنون درختان سه ساله ما در بام شهر را آب نداده‎ایم که باید فکری اساسی برای آنها صورت گیرد.

افشار یادآور شد: در بعضی مناطق استان از جمله ضلع غربی هشتادپهلو درختان بلوط 750 ساله داریم که نیاز به حفاظت دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
زنده به گور کردن درختان بلوط در مسیر آزاد راه شیراز-اصف