سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایمن سازی دام های درمیان علیه شاربن برای کاهش تلفات اقتصادی


مرتضی معراجیان روز پنجشنبه به ایرنا افزود: این شهرستان 70کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، دام ها باید به موقع علیه بیماری شاربن واکسینه شوند در غیر این صورت گسترش آن سبب بروز حوادث ناگوار انسانی و اقتصادی خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال برنامه واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری شاربن بیش از برنامه پیش بینی شده ، به میزان 105 درصد تحقق یافت.
به گفته وی با برنامه ریزی صحیح و ایمن سازی دام های سنگین می توان تا حد چشمگیری از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.
معراجیان مرگ ناگهانی و سریع، تب بالا، خروج خون از منفذ های بدن، وجود خون مردگی و کبودی در زیرپوست حیوان را از علائم بیماری شاربن در دام ذکر کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه به فعالیت بیش از 300 واحد مرغداری در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: 180 واحد مرغداری مجوز دارد، بقیه بدون مجوز هستند.
وی از شهرستان درمیان به عنوان دومین تولید کننده مرغ در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: این صنعت به دلیل نبود حمایت جدی دولت، نوسان بازار و افزایش قیمت نهاده ها دچار مشکلات متعددی شده است.
معراجیان یادآورشد: نیاز است حل مشکل مرغداران شهرستان مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
شهرستان درمیان با 5797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و از شرق در همسایگی افغانستان قرار دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.ک2
2047/7556

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مرغداری با سرعت رشدی فراتر از دنیا و با کاهش تلفات باورنکردنی