انگلیس برای آموزش عراقی‌ها نیروهای بیشتر اعزام می‌کند


انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد نیروهای بیشتری را به عراق اعزام می‌کند تا هیات‌های آموزش دهنده نیروهای مسلحی را که به گروه تروریستی داعش حمله می‌کنند، تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت: 30 نیروی دیگر برای آموزش مسائل لجستیکی و پل سازی و همچنین پزشکان متخصص در عراق مستقر خواهند شد. این اقدام تعداد کل پرسنل انگلیس در هیات‌های آموزش دهنده در داخل عراق را به 300 تن می‌رساند.

انتظار می‌رود این نیروهای اضافی در کمپ‌های آموزشی در مناطق تاجی و بسمایا در خارج بغداد مستقر شوند.

مایکل فالون گفت: پیشرفت قاطعانه و تمام عیاری در مبارزه با داعش که بر بخش‌های وسیعی از سوریه وعراق با تفاسیر تند و افراطی خودش از قوانین اسلام حکومت می‌کند، صورت گرفته است.

وی افزود: الان زمان آن فرا رسیده تا آموزش نیروهای عراقی را افزایش دهیم چرا که آنها برای عملیات در شهرهای کلیدی همچون فلوجه و موصل آماده می‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: این اقدام علاوه بر سه برابر شدن حملات هوایی انگلیس بر نقش مهم و کلیدی که نیروهای مسلح ما در مبارزه با داعش ایفا می‌کنند، تاکید دارد.

جت‌های انگلیس به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کردند. روز چهارشنبه جنگنده‌های تورنادو و تایفون انگلیس چهار حمله در شمال و غرب عراق صورت دادند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: روز پنج شنبه نیز این جنگنده‌ها پنج حمله در همین منطقه صورت داده و یک انبار تسلیحات و چندین مواضع داعش را نابود کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعزام نیروهای به جبهه