سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه ها با گفتمان سازی حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند


رضا استاد رحیمی روز سه شنبه در نخستین نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات آذربایجان شرقی، اظهارکرد: امیدواریم با کمک و یاری رسانه ها امسال انتخابات سالم، پرشور بدون شائبه، با آگاهی و عقلایی برای رسیدن به منافع ملی و اهداف عالیه نظام برگزار شود.
وی با بیان اینکه ارایه تحلیل های مشخص و شفاف از فضای سیاسی جامعه ایران کار دشواری است، گفت: تحلیل های سیاسی از فضای انتخاباتی عموما به صورت شخصی و خرد ارایه می شود و منتج به نتیجه نیست.
استاد رحیمی با اشاره به اینکه ارایه تحلیل های قطعی و ثابت از رفتارهای سیاسی مردم کشورمان در سال های گذشته میسر نبوده است ، اضافه کرد: از منظر تحلیل روشنفکرانه، جامعه ایران جامعه ای است که گاها با رفتارهای پوپولیستی پیش می رود که به هیچ وجه قابل تحلیل نیست.
وی از فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل احتمالی تاثیرگذار در انتخابات پیش رو خبر داد که تشخیص وزن انتخاباتی آن در ماه های آینده مشخص خواهد شد.
مدیرکل امور سیاسی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم بهره مندی از توانمندی رسانه ها به ویژه فضای مجازی برای بسترسازی حضور پرشور شکوه انتخابات اسفند اضافه کرد: درتبیین اهمیت فضای مجازی درانتخابات همین بس که نامزدها تبلیغات پیش از موعد خودرا در آن آغاز کرده اند.
استاد رحیمی با بیان اینکه جریان سازی و گفتمان سازی انتخابات در اختیار فعالان رسانه هاست، تشریح کرد: رسانه ها باید به گونه ای زمینه سازی کنند که افرادی با ویژگی های عقلانیت و درک منافع ملی به مجلس راه یابند.
وی یادآور شد: بدیهی است اگرعقلانیت در فضای مجلس حاکم باشد حرکت در مسیر تحقق سند چشم انداز 20 ساله آسان خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: گفتمان سازی رسانه ها می تواند مردم را در تشخیص درست درانتخابات پیش رو کمک کند.
رییس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی به موقع و شفاف از وظایف رسانه ها و اهداف تشکیل این کمیته است.
جواد آهنگری اظهارکرد: ترغیب و تشویق مردم برای شرکت درانتخابات یک وظیفه ملی است که کمیته اطلاع رسانی درتقویت این موضوع تلاش می کند و آن را از جمله هدف گذاری های خود قرار داده است.
وی افزود: بهره گیری موثر از فضای مجازی، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی ، بهره گیری کامل از ظرفیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی رسانه های استان از دیگراهداف و وظایفی است که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به دنبال تحقق آنها خواهیم بود.
آهنگری تاکید کرد: رسانه ها نقش عمده ای درایجاد مشارکت های اجتماعی و انتخابات برعهده دارند و ایجاد این مشارکت در واقع عمل به وظیفه ملی آنهاست.
دراین نشست نمایندگان اداره کل صدا و سیمای مرکزآذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، جهاد دانشگاهی، خانه مطبوعات و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان حضور داشتند.
بسیج رسانه و انجمن صنفی روزنامه نگاران استان از دیگر اعضای این کمیته هستند.
3093/518/ 1495

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رای